۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
تولید ۱۵.۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبر داد:

تولید ۱۵.۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

بوشهر- موذنی مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از تولید ۱۵.۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم تا پایان آبان ماه خبر داد.

محمدشفیع موذنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی اهتمام جدی داشته و این مهم موجبات ایجاد اشتغال برای جوانان بومی نیز شده است.

وی افزود: تا جایی که مقدور باشد، کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنیم، مگر اینکه نتوانند کالاها را تامین کنند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در سال جاری و بر اساس آمار و ارقام موجود، تا پایان آبان امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال، خرید کالا از تولیدکنندگان داخلی در این پالایشگاه صورت گرفته است.

موذنی تصریح کرد: در بحث پسماند، با همکاری اداره محیط زیست، شرکت‌های داخلی، پروژه های مهمی انجام دادند که استقرار سامانه مدیریت هوشمند پسماند و تحویل پسماندهای لجن هیدروکربنی و پسماند جاذب مولکولی از این اقدامات است.

مدیر فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی یادآور شد: پالایشگاه پنجم تولیدات متعددی دارد که علاوه بر گاز شیرین، میعانات گازی و پروپان و بوتان و گوگرد و اتان نیز در این پالایشگاه تولید می‌شود.

موذنی از تولید ۱۲ میلیارد متر مکعب استاندارد گاز در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: این میزان گاز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تولید ۱۵.۲ میلیون بشکه میعانات گازی نیز از دیگر تولیدات مهم پالایشگاه پنجم در سال جاری تاکنون بوده است.

موذنی افزود: تولید ۳۵۰ هزار تن اتان و ۲۲۰ هزار تن پروپان و بوتان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید شده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha