۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۲
 تعیین تکلیف یارانه انرژی بر عهده دولت است
رئیس کارگروه سیاست های کلی انرژی در مجمع تشخیص مصلحت:

تعیین تکلیف یارانه انرژی بر عهده دولت است

رئیس کارگروه حکمرانی سیاست های کلی انرژی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکیدکرد: بحث تعیین تکلیف یارانه انرژی بر عهده دولت در قالب لایحه بودجه و مجلس است که نهایتاً هم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدرضا اکبری، رئیس کارگروه حکمرانی سیاست های کلی انرژی در مجمع تشخیص مصلحت نظاماظهارکرد: بحث تعیین و تکلیف یارانه انرژی بر عهده دولت در قالب لایحه بودجه و مجلس است که نهایتاً هم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث استفاده از «یارانه پنهان» اصلاح درستی نیست افزود: مطرح کردن این موضوع به عنوان یارانه به دلایل مختلف به ویژه از نظر علمی مورد خدشه قرار می گیرد.

اکبری با بیان اینکه نرخ حقوق و دستمزد و هزینه های زندگی و نرخ بسیاری کالاها مبنای جهانی ندارد و دستوری تعیین می شود گفت: در شرایطی که نرخ هیچ یک از اینها بر مبنای قیمت آزاد جهانی نیست نباید انتظار داشت که مبنای محاسبات انرژی نیز در کشور جهانی باشد لذا اینکه عدد موهومی را به عنوان یارانه مطرح کنیم حرف غیرمنطقی است.

رئیس کارگروه حکمرانی سیاست های کلی انرژی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همین رویکرد متاسفانه به سیاستمداران هم سیگنال اشتباه می دهد و باعث تصمیمات اشتباه می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha