۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
تاثیر مثبت تصمیم فدرال رزرو آمریکا بر قیمت بیت کوین| ارز دیجیتال محافظی در برابر تورم
گلس نود اعلام کرد؛

تاثیر مثبت تصمیم فدرال رزرو آمریکا بر قیمت بیت کوین| ارز دیجیتال محافظی در برابر تورم

تحقیقات اخیر نشان می دهند اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره و خرید اوراق قرضه، اثر مثبتی بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بر جای گذاشته و منجر به افزایش قیمت آنها خواهد شد.

به گزارش بازار، بیت کوین با واکنش معامله گران به تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای تسریع در برداشت محرک، به ۴۹۰۰۰ دلار افزایش یافت. برخی از تحلیلگران معتقدند که تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره از پیش اتخاذ شده بود؛ با این حساب، فروش بیت کوین توسط مالکین این ارز قبل از اعلام تصمیم فدرال رزرو باعث ایجاد سطوح قیمتی جذابی برای خریداران کوتاه مدت شد.

اکنون، بانک مرکزی آمریکا خرید اوراق قرضه خود را هر ماه، ۳۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. «برد کیون» از نشریه کوین دسک در این باره نوشت: برخی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می گویند که برنامه ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلاری به تقویت جذابیت بیت کوین به عنوان محافظ تورم کمک کرد.

در حال حاضر، پس از فروش گسترده در اوایل ماه جاری، قیمت ارزهای دیجیتال همچنان در حال تثبیت است. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته است، در همین حال، قیمت اتر نیز در مدت مشابه ۴ درصد و ارز دیجیتال سولانا نیز ۱۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. 

دلفی دیجیتال،که یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بازار کریپتو محسوب می شود، در یادداشت چهارشنبه خود نوشت: تلفات بیت کوین شتاب می گیرد.

در طی اصلاحات اخیر، دارندگان بیت کوین تسریع در ضررهای تحقق یافته را تجربه کرده اند (کاهش قیمت کمتر از هزینه اولیه آنها). اغلب اوقات، بازده منفی می تواند فروش را تشویق کند زیرا معامله گران از کاهش بیشتر بازار به هراس می افتند.

شرکت داده‌های رمزنگاری گلس نود در یک پست وبلاگی نوشت: «ما در حال حاضر شاهد افزایش زیان‌های تحقق‌یافته در بین دارندگان بیت‌کوین هستیم که در دو نوبت در طول این اصلاح به بالای ۱ میلیارد دلار رسید.

کاهش قیمت بیت کوین از بالاترین رقم تاریخی در حدود ۶۹۰۰۰ دلار باعث شد تا تحرکات محتاطانه تری در بازار ایجاد شود. به گفته گلس‌نود، شتاب زیان‌های تحقق‌یافته نشان‌دهنده یک موج فروش دیگر است.

با وجود ضررهای بیشتر، داده های بلاک چین نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران همچنان بیت کوین های خود را نگه داشته اند. به عنوان مثال، موجودی بیت کوین در صرافی ها در سال جاری به کاهش خود ادامه داده است، که می تواند به این معنی باشد که سرمایه گذاران ترجیح می دهند بیت کوین را به جای صرافی، برای مدتی قابل توجه در کیف پول های خود نگه دارند. 

کد خبر: ۱۲۴٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha