۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
 مشوق های صادرات مرکبات ارائه شود
رئیس اتحادیه باغداران مازندران:

مشوق های صادرات مرکبات ارائه شود

ساری- شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران از دولت خواست تا موقعیت را برای صادرات مرکبات فراهم کند و ارائه مشوق های صادراتی در این حوزه را ضروری دانست.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره یارانه و مشوق برای صادرات مرکبات اظهار داشت: در تمام دنیا برای تشویق صادرکنندگان، یارانه ها و مشوق هایی داده می شود در حالی که طی چند سال گذشته مشوق به صادرکنندگان در کشور ارائه نشده است.

وی با اظهار اینکه این مشوق ها در زمینه هایی نظیر معافیت های مالیاتی، گمرکی و یا پاداش های نقدی است، افزود: انتظار صادرکنندگان و تولیدکنندگان این است مشوق های صادراتی را برای حمایت از تولیدکننده و تجار برقرار کند.

وی افزود: ارائه مشوق های صادراتی سبب می شود تا تجار در شرایط سخت در بازارهای هدف قدرت رقابت و دوام داشته باشند.

شعبانی با عنوان تامین اعتباری و کمبود بودجه دلیل ارائه نشدن مشوق های صادراتی است خواستار حمایت دولت و مجلس از تولیدکننده شد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران درباره نگهداری مرکبات در انبارها اظهار داشت: توصیه به نگهداری و ذخیره سازی در انبارها در شرایط ناپایداری قیمت ها و بازار چندان مناسب نیست زیرا هیچ امیدی نیست که در آینده اوضاع بهتر شود.

وی ادامه داد: هر چند در مازندران توان برای ذخیره سازی و نگهداری مرکبات در انبارها و سورتینگ ها وجود دارد اما دولت باید پای کار بیاید و موقعیت برای صادرات را فراهم کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن نصیری IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      مسوعلین فکری هم به حال سیب درختی کشاورزان مراغه بکنن رودستشون مونده هزینه های تولیدهم خیلی زیاده