۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
دیدار مقامات ارشد آب ایران و ترکیه پیرامون ارس

دیدار مقامات ارشد آب ایران و ترکیه پیرامون ارس

نخستین دیدار رسمی دو جانبه میان معاون وزیر نیرو و مقام ارشد آب ایران با همتای ترک خود، معاون وزارت زراعت و جنگلداری ترکیه درباره رود ارس و منابع آبی مشترک در آنکارا برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمد جوانبخت در صدر هیئتی پنج نفره با حضور در محل وزارتخانه زراعت و جنگلداری ترکیه در هفته جاری در دیدار با آکیف اوزکالدی، ضمن اشاره به حسن همجواری و دوستی‌های دیرینه میان دولت و ملت دو کشور و با مرور مشکلات آبی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، خواستار توجه ویژه به منابع آبی مشترک و رعایت حقابه‌های ایران در رود ارس شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به معاهدات آبی میان ایران و کشورهای همسایه و سوابق همکاری با ترکیه در نحوه استفاده از منابع آبی رودخانه‌های قره‌سو و ساری‌سو، ضمن تشکیل کمیته فنی و کارگروه مشترک همکاری‌های آبی برای رود ارس، خواستار تداوم نشست‌های منظم دوجانبه آبی بین دو کشور شد.

طرف ترک نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری‌های آبی میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون آب، موافقت خود را با تعریف و تدوین چارچوب‌هایی برای ادامه نشست‌های فنی در آینده اعلام کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha