۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
۷۰ میلیون یورو اعتبار برای بهره‌برداری از مترو بهارستان نیاز است |تکمیل ۵۷ درصد روسازی
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان:

۷۰ میلیون یورو اعتبار برای بهره‌برداری از مترو بهارستان نیاز است |تکمیل ۵۷ درصد روسازی

اصفهان–احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: ۷۰میلیون یورو اعتبار برای بهره‌برداری از مترو بهارستان نیاز داریم که بخشی از این بودجه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا احمدی صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل، با اشاره به اینکه زیرسازی پروژه مترو بهارستان تقریباً رو به اتمام است و تنها چند متر از اطراف سپاهانشهر باقی مانده است، اظهار کرد: در سال ۹۹، به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد، این هزینه به میزان ۳۰ درصد بیشتر از کل منابعی مالی تخصص یافته به این پروژه مهم برای اصفهان در طول ۱۰ سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان ۷۰ میلیون یورو اعتبار برای بهره‌برداری از مترو بهارستان نیاز داریم،  افزود: بخشی از این بودجه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و بخشی از منابع داخلی شرکت عمران بهارستان تأمین شود.

تکمیل ۵۷ درصد روسازی مترو بهارستان
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان درباره تکمیل دیگر بخشهای مترو بهارستان بیان داشت: تاکنون ۵۷ درصد روسازی مترو به اتمام رسیده است و پس از اتمام روسازی و زیرسازی تامین تجهیزات و تاسیسات انجام می شود.

وی گفت: اجرای پنج کیلومتر از ۱۵ کیلومتر پروژه متروی بهارستان جز وظایف شهرداری اصفهان است اما در این زمینه تاکنون همکاری با ما نداشته اند، این در حالی است که با اجرای این پروژه ۱۵ کیلومتر به مسیر متروی ۲۰ کیلومتری اصفهان که بهره برداری آن ۱۷ سال به طول انجامید، اضافه خواهد شد که در تسریع حمل و نقل شهری تاثیرگذار خواهد بود.

احمدی ابراز کرد: تخمین ما این است که بخش فنی پروژه ۱۲ تا ۱۶ ماه آینده قابل بهره برداری است که البته به تامین اعتبار نیاز داریم.

۷۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات تکمیلی مترو بهارستان در بحث سخت افزاری
وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات تکمیلی مترو بهارستان در بحث سخت افزاری در حال هزینه است، ادامه داد: سخت ترین بخش اجرای پروژه‌هایی مانند مترو زیرسازی و روسازی است که سخت، زمان بر و پر هزینه است، تلاش داریم این پروژه با تخصیص منابع لازم سریع به نتیجه برسد و موضوع مانند متروی اصفهان زمان بر نشود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۸۵ هکتار زمین برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: فونداسیون ۳۰۰ واحد مسکونی اجرایی و خیابان کشی‌های سایت تاکنون نیز پیشرفت خوبی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی بهارستان مطالبه ۳۰ ساله مردمی است، گفت: امسال با تعامل با استاندار اصفهان، نماینده استان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شرکت عمران، بهره برداری از این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه شرکت عمران بهارستان تأمین زمین و احداث ساختمان بیمارستان را عهده دار شده است که فاز اول  آن به تصویب شرکت شهرهای جدید کشور رسید، کفت:  دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر دریافت مجوز، تجهیز این بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی را برعهده دارد.

سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی بیمارستان بهارستان آغاز می شود
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز می شود و برآورد می کنیم احداث این بیمارستان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با ساماندهی ورودی های شهر بهارستان گفت: ۲۰ سال درگیر ساماندهی ورودی های شهر بهارستان بودیم، خروجی این پروژه سال گذشته انجام شد.

آمادگی همکاری شرکت عمران بهارستان با نهادهای مرتبط برای ساماندهی قلعه‌شور
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان  با بیان اینکه ساماندهی ورودی این محور نیز طی دو ماه گذشته آغاز شده است، در ارتباط با ساماندهی جاده قلعه شور نیز گفت:  این امر در محدوده فعالیت‌های شرکت عمران نیست اما با دیگر نهادها در این زمینه همکاری خواهیم داشت.

احمدی با توجه به اینکه کنار گذر شرق در سه نقطه با شهر بهارستان تلاقی دارد، در ارتباط با ساماندهی این بخش نیز گفت: آزادسازی‌های لازم در این ارتباط انجام شده است و اگر این مطابق اظهارات سازمان محیط زیست این پروژه قابلیت تغییر مسیر داشته باشد، آزادسازی‌های جدید ار در دستور کار قرار می دهیم.

احیای قنات‌های بهارستان/فرونشست نداشتیم
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به خطر فرونشست در استان، این تهدید برای بهارستان تا چه میزان ارزیابی می شود، گفت: خوشبختانه در بهارستان استحصال آب ناشی از بارندگی نداشتیم ضمن اینکه پیش بینی های لازم انجام و قنات‌های بهارستان را در سالهای گذشته احیا کردیم و بر این اساس تاکنون فرونشست در بهارستان را شاهد نبوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه مطالعات و طرح نهایی پروژه مصلی بهارستان با ظرفیت پنج هزار نفر که ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد انجام نشده است، گفت:  همچنین هنوز محل راه‌اندازی آرامستان بهارستان مشخص نشده است.

بهره برداری از ساختمان جدید آتش نشانی در بهارستان ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
احمدی با اشاره به نیاز به اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی بهره برداری از ساختمان جدید آتش نشانی در بهارستان ابراز داشت: برای راه‌اندازی مرکز اورژانس در بهارستان نیز یک ساختمان حدود ۸۰۰ متری مدنظر قرار گرفته است و امیدوریم اورژانس بهارستان عید فطر سال آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha