۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
مهارت آموزی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری در استان کردستان است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان:

مهارت آموزی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری در استان کردستان است

سنندج – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان مهارت آموزی را یکی از بهترین راهکارها در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی در این استان عنوان کرد و توسعه آن را یک ضرورت دانست.

قباد میمنت آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مسئله مهارت آموزی به عنوان یکی از نیازهای عصر حاضر، اظهار کرد: در نیم قرن اخیر توجه به مهارت‌های فنی بیشتر شده و با عضویت ایران در سازمان ملی مهارت این فعالیت در کشور توسعه یافت و به همین دلیل نیاز است که به این مهم توجهی جدی صورت گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در استان مطلوب نیست، گفت: تلاش در راستای توجه به امر مهارت آموزی به ویژه در بین نسل جوان یکی از نیازهای لازم و ضروری است و به همین دلیل باید از ظرفیت های این بخش در راستای کمک به ایجاد اشتغال در استان بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است به اقتصاد دانش‌بنیان حوزه ترویج مهارت آموزی به صورت ویژه توجه شود، گفت: اگر زمینه رشد و مهارت‌آموزی در استان کردستان فراهم شود اشتغالزایی نیز در استان افزایش می‌یابد.

میمنت آبادی بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین فرصت های رشد و ترویج مهارت آموزی تاکید کرد و افزود: با ترویج مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی بین دانشگاه و صنعت و آموزش و مهارت یک زمینه رفاقت و رقابتی حاصل می‌شود تا جویندگان به راحتی فرصت کار داشته باشند.

مهارت آموزی در استان کردستان باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

وی با بیان اینکه افرادی که وارد مجموعه‌های مهارتی می‌شوند باید این آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که افراد به صورت تخصصی وارد بازار کار شوند، عنوان کرد: تلاش در راستای تامین نیازهای شغلی جامعه و تناسب سازی بین مهارت آموزی و رفع مشکلات روز استان یکی از نیازهای ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴۰۰ استاندارد مهارتی و شغلی در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از این مهارت‌ها جدید هستند که به راحتی قابلیت انتقال آن به دیگری وجود دارد و باید از ظرفیت های جدید ارتباطی برای آموزش بهتر بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه نشانه‌های یاس و ناامیدی در مجموعه‌های دانش‌آموزی و هنرجویان دیده می‌شود، افزود: باید از سطوح پایین این نوید به هنرجویان داده شود که با مهارت آموزی و ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات موجود در جامعه از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اهتمام جدی در توسعه مهارت‌آموزی در استان دارد، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستا برای شروع مهارت‌آموزی و توسعه رشته‌های مختلف آغاز به فعالیت کرده است.

میمنت آبادی گفت: انتظار می رود که در سایه تعامل و همکاری همه ادارات و سازمان های دولتی و البته تشکل های بخش خصوصی بتوانیم گام های اساسی در راستای توسعه مهارت آموزی در سطح استان برداریم.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha