۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
بیش از ۳۰ میلیون واحد مسکونی، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی
مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی عنوان کرد

بیش از ۳۰ میلیون واحد مسکونی، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: در مرحله نخست ۳۰ میلیون و ۵۰۲ هزار واحد مسکونی و سپس به تدریج حدود ۸ میلیون واحد غیر مسکونی، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار، رضا کاظمی تکلیمی مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی درباره آیین نامه اجرایی قانون تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمانی افزود: این آیین نامه بر اساس ماده ۱۵ این قانون از طریق کمیسیون اقتصادی دولت به هیأت وزیران رفت.

وی با اشاره به اینکه این قانون در ۲۵ ماده و ۶ فصل به تصویب هیأت وزیران رسید، ادامه داد: این قانون، علاوه بر کلیات، به تکالیف صندوق و دستگاه‌های ذی ربط در خصوص بیمه و تکالیف صندوق به بیمه مرکزی در راستای پرداخت خسارت به ذی نفعان و به نظارت بر انجام تعهدات صندوق و پوشش اتکایی بیمه پایه می‌پردازد.

کاظمی افزود:در خصوص تاریخ اجرای این قانون، منتظریم تا دولت سهم حق بیمه خود را بر اساس ماده ۴ که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است به صندوق پرداخت کند.

او ادامه داد: همچنین منتظریم تا سهم حق بیمه که توسط وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود، به حساب صندوق، واریز شود.

کاظمی گفت: البته چند استان واریز شده است و منتظریم خزانه داری کل کشور بقیه این مبلغ را بر اساس قانون واریز کند.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی با اشاره به اینکه این بیمه، بیمه اجتماعی است، افزود: پارسال، حق بیمه این صندوق بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار تومان در طول سال بود و این ۱۰ درصد حق بیمه بود و ۹۰ درصد آن بر عهده دولت بود که تاکنون سهم خود را به صندوق واریز نکرده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha