۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
همگرایی، سبب رشد و تعالی بخش تعاون می شود
معاون امور تعاون وزارت کار:

همگرایی، سبب رشد و تعالی بخش تعاون می شود

هفتاد و چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی با حضور مهدی مسکنی، معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون کمسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی با شنیدن مشکلات تعاونگران در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی بیان داشت: اعتقاد داریم، همگرایی و همکاری به تعالی و رشد تعاون منجر می شود.

وی با بیان اینکه حکمرانی، چهار لایه سیاستگذاری، تنظیم گیری، تسهیل گری و عملیات دارد، توضیح داد: در کشورهای توسعه یافته، هر چهار لایه به بخش مردمی واگذار شده است، اما امروز واگذاری عملیات به بخش تعاون به طور کامل انجام نمی شود.

معاون امور تعاون، اظهار داشت: باید توجه داشت در شرایط کنونی، مسئله فروش اهمیت بیشتری نسبت به تولید دارد و باید تمرکز بیشتری بر مبحث فروش داخلی، بین المللی و صادرات گذاشته شود.
 مسکنی، خاطر نشان کرد: با حل و فصل مشکلات بخش تعاون، آن را به پله های بالاتر می بریم.

در این نشست، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارائه و جایگاه بخش تعاون در حوزه کشاورزی را تشریح کرد.

وی گفت: یکپارچگی بخش تعاونی اقتصاد، اجرای قانون بخش تعاون در راستای توانمندسازی تشکل های تعاونی خواسته اصلی ماست.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی همچنین با اشاره به مسائل مربوط به صدور مجوز تاسیس تشکل های جدید و مسائل و مشکلات سامانه جامعه تعاون، برای ثبت تغییرات تعاونی ها، اصلاح این مشکلات را خواستار شد.

تغییرات ثبت تعاونی ها، مشکلات در حوزه دام، خوراک دام، کشت فراسرزمینی، مسائل مربوط به صادرات و تولید پسته و عدم همکاری در بخش تولید، صنعت مرغداری، جوجه ریزی مشکلات ارزی و شیلات و موازی کاری با سازمان تعاون روستایی از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha