۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمان/ ۱۰۰ هزار شغل آسیب دید
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمان/ ۱۰۰ هزار شغل آسیب دید

کرمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ضربه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اسماعیلی پیش از ظهر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار داشت: کارگروه اشتغال را در نیمه دوم سال ۹۸ با ترکیب جدید اداره و طی ۱۰ جلسه برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: در کارگروه نیمه دوم سال گذشته ۴۶ دستور کار و ۶۱ مصوبه داشتیم که همه مصوبات ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بر اساس تقسیم بندی، سرمایه گذاری و گروه کاری اشتغال باید شش وظیفه را انجام دهند، گفت: در این خصوص اقدامات مختلفی انجام شده همچنین در سال ۹۸ بیش از سه هزار و ۷۰۰ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از هشت هزار شغل در حوزه های کمتر توسعه یافته ایجاد شده است، بیان داشت: در سال گذشته ۳۸ هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده همچنین ۳۷ هزار و ۷۲۷ شغل ایجاد شده راستی آزمایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: سهم استان کرمان در حوزه تسهیلات توسعه روستایی ۴۹۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۵۲۰ میلیارد تومان مصوب بانک است و ۴۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سهمیه استان هایی که جذب نکردند ۳۰ میلیارد تومان بیشتر جذب کردیم، بیان داشت: پیش بینی شده که برای هشت هزار نفر در این حوزه شغل ایجاد شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در خصوص تدوین سامانه جامع بازار کار استان کرمان، زیرساخت منتظر آماده شده است، گفت: این مرحله نیاز به اعتبار دارد همچنین رفع موانع تولید مربوط به اشتغال، بررسی وضعیت و نظارت بر بازار کار استان و ارائه راه حل برای کاهش بیکاری از دیگر فعالیت های گروه کاری اشتغال و کارآفرینی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهم ابلاغی استان کرمان در اشتغال خرد، خانگی و خود اشتغالی ۲۳۸ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: تا کنون از مبلغ مذکور ۲۰۰ میلیارد ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان ۱۷ هزار و ۶۵۸ نفر جوینده کار در سال گذشته در کاریابی های استان ثبت نام کرده اند ۱۳ هزار و ۲۰۷ فرصت شغلی ثبت شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۶۸ نفر از سوی کاریابی ها معرفی شده است، گفت: مجموع کارگمارده های ما از کاریابی سه هزار و ۷۳۰ مورد است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال ۹۷ در استان کرمان بیش از ۳۱۸ هزار بیمه شده اجباری داشته ایم، افزود: در سال گذشته عدد مذکور به ۳۴۳ هزار و ۸۶۳ نفر افزایش پیدا کرده و این به معناست که ۲۵ هزار و ۶۱۲ نفر بیمه شده اجباری در استان کرمان اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته در بیمه های خاص کاهش بیمه داشته ایم، بیان داشت: این مسئله در خصوص قالیبافان و کارگران ساختمانی واضح است.

اسماعیلی عنوان کرد: برای اصنافی که نیروهای خود را اخراج نکرده اند پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد و بسته معیشتی با پرداخت دو میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیمه شدگان اجباری از بیمه بیکاری استفاده خواهد شد، اظهار داشت: اداره کار از واحدهای صنفی متضرر از کرونا حمایت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: پیش بینی می شود در استان کرمان در اسفند و فروردین ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ هزار شغل صدمه دیده باشند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه  شیوع بیماری کرونا بیش از یک هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان کرمان ضرر وارد کرده است، افزود: در سامانه بیمه بیکاری تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر نام نویسی کرده اند همچنین افرادی که شرایط نداشته اند و نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند  باید به این تعداد اضافه شوند.

کد خبر: ۱۲٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha