۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
 ۳۰۰هزار عدد ماسک توسط سپاه ناحیه زنجان آماده و به مراکز بهداشتی تحویل داده شد
فرمانده سپاه ناحیه زنجان:

۳۰۰هزار عدد ماسک توسط سپاه ناحیه زنجان آماده و به مراکز بهداشتی تحویل داده شد

زنجان-فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: ۸کارگاه رسمی ،۴کارگاه مردمی و بیش از ۱۵۰کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید ماسک کرده وبیش از ۳۰۰هزار ماسک آماده و به مراجع و مراکز بهداشتی تحویل داده شده است

به گزارش خبرنگار بازار، محسن سهندی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سپاه ناحیه شهرستان بلافاصله پس از ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا،اقدام  بر تشکیل قرارگاه زیستی بسیج نمود،اظهار کرد:برهمین اساس ۹قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان تشکیل شد که ۶قرارگاه مختص استان و۳قرارگاه روستایی به موازات بخش های مختلف شهرستان تشکیل گردید.

وی با بیان اینکه بسیج بصورت خودجوش برای کمک به سایر دستگاه ها و نهادهایی که نقش اصلی در مقابله با ویروس کرونا را دارند،پای کار آمده است،خاطرنشان کرد:محدوده ماموریت بسیجیان بر اساس جنسیت خواهران و برادران بسیجی مشخص شده است.

فعالیت ۱۵هزار نفر روز در قالب ۱۰۰گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان

سهندی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند زیستی سپاه ناحیه در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت می کند،تصریح کرد:۱۵هزار نفر روز در قالب ۱۰۰گروه جهادی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان با تمام توان پای کار آمده و اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد،مجتمع های مسکونی و محیط های بیمارستانی نموده اند.

فرمانده سپاه ناحیه از شناسایی افراد کم بضاعت و کارگران فصلی که با شیوع ویروس کرونا عملا امکان ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه شده است،توسط بسیجیان استان خبر داد و افزود:بیش از ۱۵هزار بسته معیشتی  درخور و شان مردم تهیه و در بخش های شهری و روستایی استان توزیع شده است.

توزیع 12 هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم

سهندی همچنین از تهیه و توزیع ۱۲هزار بسته بهداشتی توسط پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت:این مهم تا ازبین رفتن کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

سهندی در ادامه  با بیان اینکه بانوان زنجانی از دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز ثابت کرده اند که پای آرمان‌های امام ، شهدا و ولایت ایستاده‌اند و امروز نیز با تولید روزانه هزاران ماسک، بخش مهمی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند،بیان داشت:۸کارگاه رسمی ،۴کارگاه مردمی و بیش از ۱۵۰کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید ماسک کرده وبیش از ۳۰۰هزار ماسک آماده و به مراجع و مراکز بهداشتی تحویل داده شده است.

وی  به تهیه و تولید ۹۰۰ لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی خبر داد و گفت:این لباس ها بصورت حرفه ای و بر اساس پروتکل و استانداردهای علوم پزشکی تهیه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه استان با بیان اینکه برگزاری ایستگاه های سلامت با اولویت مراکز پر تردد و پرجمعیت در دستور کار قرار گرفته است،ابراز کرد:همچنین کمک به راه اندازی و تجهیز نقاهتگاه های ویروس کرونا در استان و اعلام آمادگی بسیجیان جهت کمک به کادر درمان از دیگر این اقدامات است.

سهندی به حضور و فعالیت جهادی طلاب و روحانیون اشاره و تصریح کرد:از جمله خدمات اجتماعی و جهادی طلاب و روحانیون، ضدعفونی و گندزدایی مراکز تجاری، معابر، خیابان ها، اماکن عمومی و تجهیز، تغسیل، کفن و دفن بیماران کرونایی اشاره کرد.

وی به حضور بازنشستگان،رزمندگان و پیشکسوتان سپاه و بسیج در راستای ضدعفونی معابر در قالب ۳تیم خبر داد و گفت:رزمندگان همانند ایام دفاع مقدس با روحیه جهادی پای کار آمده و خدمات رسانی میکنند.

کد خبر: ۱۲٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha