۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
بررسی موانع پیش‌روی تولیدکنندگان داخلی اسباب‌بازی
عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

بررسی موانع پیش‌روی تولیدکنندگان داخلی اسباب‌بازی

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به بررسی موانع پیش‌روی تولیدکنندگان داخلی اسباب‌بازی، گفت: تجارت اسباب بازی در دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در تشریح نشست کمیته بهبود محیط کسب و کار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: دستورکار کمیته بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان داخلی اسباب‌بازی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کانون پرورش فکری کودکان و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و... بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی موانع پیش‌روی تولید در صنایع مختلف مشترک است و برخی دیگر متفاوت؛ به طور مثال موضوعات مالیاتی، تامین اجتماعی، اخذ مجوزها، استقرار در شهرک‌های صنعتی و... موانع مشترک صنایع هستند.

وی اضافه کرد: از آنجا که برخی موانع پیش‌روی صنایع متفاوت است، جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان اسباب بازی برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم متعدد بودن دستگاه‌های متولی را یکی از موانع پیش روی تولیدکنندگان اسباب بازی دانست و ادامه داد: کانون پروش فکری خود را متولی این حوزه می‌داند و معتقد است که باید مجوزهای لازم در این زمینه را صادر کند زیرا این وظیفه از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی به این سازمان واگذار شده است.

عضو کمیسیون کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند تولید هر محصول دیگری به این حوزه ورود می‌کند، اضافه کرد: در دولت‌های قبلی این حوزه اهمیت چندانی برای این وزارتخانه نداشت این در حالی است که تجارت اسباب بازی در دنیا حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که سهم ما با توجه به اینکه دارای یک درصد جمعیت دنیا هستیم باید حدود یک درصد از این بازار باشد.

طغیانی با بیان اینکه سرانه مصرف اسباب بازی در ایران پایین است، تصریح کرد: با وجود اینکه پایه اولیه بسیاری از اسباب بازی‌ها، نفت خام و پلاستیک است و می‌توان نفت را به محصولی با ارزش افزوش بالا تبدیل کرد اما صنعت تولید اسباب بازی در ایران مغفول مانده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخش زیادی از اسباب بازی موجود در بازار  به صورت قاچاق تامین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست مطرح کرد که به دنبال ورود به حوزه تولید صنایع خلاق است و اسباب بازی نیز صنعتی خلاق است.

وی درباره تصمیمات اخذ شده در این جسله، توضیح داد: مقرر است تا پایان سال دفتر این موضوع در وزارت صمت پیگیری شود و سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

طغیانی با اشاره به اینکه دولت باید به موضوع نهادهای تصیم گیر در حوزه اسباب بازی ورود کند، ادامه داد: همچنین مقرر شد سند توسعه صنعتی- تجاری در حوزه اسباب بازی تدوین و اهداف و راهکارهای دست یابی به این هدف پیش بینی شود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: گزارشی براساس تبصره ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس درباره تولید اسباب بازی تدوین خواهد شد که پس از تصویب و بررسی در کمیسیون، برای رسیدگی به صحن علنی ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha