۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
گام جدی مجلس یازدهم برای ایجاد شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی
نماینده مردم ملایر در مجلس مطرح کرد

گام جدی مجلس یازدهم برای ایجاد شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم ایجاد شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی است، گفت: نحوه فعلی مدیریت شرکت‌های دولتی به صلاح کشور نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص ساماندهی شرکت‌های دولتی زیان ده در لایحه بودجه سال آینده، گفت: بر اساس گزارش قرائت شده در نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۳۸۸ شرکت دولتی داریم که بخشی از آنها زیان‌ده هستند و وضعیت مالی دقیق و شفافی ندارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته مجلس نقش پررنگی در بودجه سنواتی نداشته است و در مجلس دهم بارها در این خصوص اعتراض کردیم، ادامه داد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم شفافیت را در بودجه شرکت‌های دولتی را ایجاد و ابهامات و ریخت و پاش در این شرکت‌ها را به صفر برساند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در پیوست بودجه که سهم شرکت‌های دولتی در آن مندرج شده است وقت بگذاریم و دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات گزارش‌های خود را ارائه کند، عنوان کرد: در نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی بر شفافیت شرکت‌های دولتی تاکید شد، نحوه فعلی مدیریت شرکت‌های دولتی به صلاح کشور نیست.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم مجلس یازدهم ایجاد شفافیت در بودجه شرکت‌های دولتی است، گفت: بحث ما صرفا انحلال شرکت‌های دولتی نیست و قصد داریم دلایل زیان‌ده بودن آنها را احصاء کنیم. زیان‌ده بودن شرکت‌های دولتی که هیات مدیره، مدیرعامل، حسابرس، ذی‌حساب و منابع در اختیار دارند و از دولت نیز استقراض کرده اند نشان از سوء مدیریت دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوء مدیریت در شرکت‌های زیان‌ده دولتی را می‌توانیم با تقویت بُعد نظارتی مجلس را مورد رسیدگی قرار دهد تا زمینه  سوددهی شرکتهای مذکور فراهم شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha