۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
عدالت در سلامت و رعایت نظام ارجاع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نامشخص است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

عدالت در سلامت و رعایت نظام ارجاع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نامشخص است

محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از نظرات کارشناسی دستگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است و نمونه آن در تبصره ۱۷ مشهود بوده که بسیار کم حجم شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: امسال لایحه بودجه دچار تغییرات ساختاری شده است بنابراین از سازمان برنامه و بودجه این سوال را دارم که آیا پیشنهادات تبصره‌ها از طرف دستگاه‌ها به آنها رسیده یا خود آنها را تنظیم کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد بسیاری از نظرات کارشناسی دستگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است و نمونه آن در تبصره ۱۷ مشهود بوده که بسیار کم حجم شده است و در حوزه سلامت الکترونیک نیز مشاهده می‌کنیم اغلب احکام حذف شده یا به طور کلی در حوزه نظام ارجاع دیده نشده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط این حکم با بودجه پیشنهادی عملاً ناچیز است و باعث می‌شود عدالت در سلامت و رعایت نظام ارجاع نامشخص باشد. همچنین احکام فرآیندهای نسخه‌نویسی، نسخه‌پیچی و سامانه‌های مربوطه همه در بودجه حذف شده و باعث شده است گروه‌های مختلف ذینفع عملکردشان غیرشفاف باشد و این موضوع به سردرگمی و نابسامانی در پیشرفت سلامت الکترونیک که زیرساخت عدالت در سلامت و دولت الکترونیک است منجر شده و در این زمینه به معضلات دچار خواهیم شد.

رئیس کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: یکی از نقص‌های فعلی نظام سلامت بالاتر بودن تعرفه‌ها در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی است بنابراین این مدل بودجه بستن منجر به افزایش فرار پزشکان به بخش خصوصی و نارضایتی مردم از خدمات دولتی خواهد شد بنابراین از دولت می‌خواهم که این بخش را بازبینی کرده و مجلس نیز نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه بودجه استان قزوین باز هم اندک بوده و در رده‌های آخر قرار دارد، به طوری که سهم هر فرد قزوینی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان از بودجه است، این بودجه با شرایط، زحمات، جمعیت، تولیدات و رتبه‌ درآمدی این استان هیچ همخوانی ندارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha