۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
دستگیری بیش از ۱۵۰۰ قاچاقچی کالا و ارز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی خبر داد

دستگیری بیش از ۱۵۰۰ قاچاقچی کالا و ارز

مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی از دستگیری هزار و ۸۰۵ متهم در برنامه عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش بازار، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی گفت: در اجرای برنامه عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو و توزیع کالاهای قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق سیزدهمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی ممنوعه» با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در کشور اجرا شد.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس با اشرافیت کامل محل دپو و مسیرهای حمل کالاهای ممنوعه را شناسایی و در عملیات‌های منسجم و برنامه ریزی شده انواع کالای قاچاق به همراه ۶۶۷ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاها و سوخت مکشوفه را بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستــا ۶۵۶ دستگاه خــودرو حامل کالاهای ممنوعه و قاچاق را توقیـف و روانه پارکینگ کردند.

سردار مقیمی اضافه کرد: در این طرح یک هزار و ۸۰۵ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

در خاتمه رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با تمام توان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم، از هموطنان در خواست کرد در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha