۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
نهضت حمایت از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی درزنجان آغاز شد
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

نهضت حمایت از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی درزنجان آغاز شد

زنجان - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: نهضت حمایت از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی از جمله انگشترسازی در استان آغاز شده است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، به ساماندهی صنعت انگشتر سازی در زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از رشته های خوب در استان صنعت انگشتر و رکاب سازی است.

وی اظهار کرد: صنعت انگشترسازی زنجان در سطح کشور جایگاه خوبی را پیداکرده است و حمایت‌های خوبی از این صنعت توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان، با بیان اینکه نهضت حمایت از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی از جمله انگشترسازی توسط میراث فرهنگی استان زنجان آغاز شده است، گفت: معرفی برند زنجان در سطح کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس شروع شده است.

ارجمند ابراز کرد: نمایشگاه صنایع دستی که در استان زنجان برگزار می شود لذا قرار شده صنعت انگشتر سازی هم در نمایشگاه بیشتر به آن توجه شود و صنایعی مثل ملیله و مس بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی از فعالیت بیش از ۱۷۵ کارگاه خانگی و غیر خانگی انگشتر سازی در استان زنجان خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها بیش از ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: برای توسعه صنایع  دستی استان باید از دانش و دستاوردهای روز استفاده شود.

کد خبر: ۱٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha