۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس از ایران خودرو دیزل| چشم‌انداز روشن در تولید خودروهای دیزلی

بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس از ایران خودرو دیزل| چشم‌انداز روشن در تولید خودروهای دیزلی

توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل از رونمایی اتوبوس برقی تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: بعد از رونمایی، این اتوبوس در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت

به گزارش بازار، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به بازدید امروز اعضای این کمیسیون از شرکت ایران خودرو دیزل، گفت: اگر مجموعه‌هایی مانند ایران خودرو دیزل با همین شتاب پیش بروند، به نظر می‌رسد تا پنج سال آینده به وضعیت خوبی در زمینه پاسخگویی به نیاز داخل می‌رسند.

جواد توسلی مهر مدیرعامل خاور، در این دیدار با بیان اینکه برای اولین بار در یک دهه ی گذشته، ایران خودرو دیزل سپدآور شد از کاهش بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی زیان انباشته شرکت و تحقق سود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و افزایش تولید دو برابری نسبت به سال ۹۹ و همچنین رشد سالانه  تولیدات این مجموعه در طی سالهای آتی خبر داد.

تحولات رخ داده در این شرکت و تغییر در ترکیب تولیدات و حرکت به سمت داخلی سازی در کامیون سنگین و اتوبوس، نشان از جدیت مجموعه مدیران خاور برای رشد و توسعه ی شرکت هست.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو نیز از توانایی تولید اتوبوس در داخل کشور خبر دادو گفت: در شرکت ایران خودرو دیزل توانایی تولید هزار دستگاه اتوبوس را در سال داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قبال سفارش، تعهد به تولید اتوبوس خواهیم داد.

وی به ارزبری ۵۸ هزار یورویی در این زمینه هم اشاره کرد و ادامه داد: این رقم تاکنون به ۳۶ هزار یورو کاهش پیدا کرده است و تا پایان سال به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید.

رونمایی از خودرو برقی در سه هفته آینده
جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل از رونمایی اتوبوس برقی تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: بعد از رونمایی، این اتوبوس در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت تا در محیط شهری آزمایش‌های لازم بر روی آن صورت گیرد و در آینده به تولید انبوه برسد.

وی گفت: در ده سال گذشته این شرکت با مشکلات جدی مواجه بود و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری و ۵۸۲ میلیارد زیان انباشته داشت.

وی با بیان اینکه این شرکت تا پایان سال بدهی‌هایش به صفر می‌رسد، گفت: زیان انباشته نیز تا پایان سال به ۲ هزار و ۵۰۰ خواهد رسید.

توسلی مهر به تولید اتوبوس نیز اشاره کرد و افزود: بعد از ۹ سال توقف در تولید اتوبوس توانستیم این تولید را دوباره از سر بگیریم و محصولات جدید مسافربری را روانه بازار کنیم.

وی به اتوبوس‌های جدید در دست تولید هم اشاره کرد و گفت: این شرکت با زیرساخت‌های داخلی توانست تولیدات جدیدی داشته باشد که در حوزه اتوبوس مهمترین آن اتوبوس برقی است.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha