۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
افزایش ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

افزایش ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

مدیر نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با وجود افزایش تولید، مصرف بنزین نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سعید مداح مروج‌ درباره روند افزایش میزان پالایش میعانات و نفت خام در پالایشگاه‌های کشور افزود: عملکرد پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سال ۹۹، برابر با ۲ میلیون و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است، در حالی‌ که این رقم امسال با وجود اجرای عملیات گسترده تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر پالایشی و دیگر واحدهای پایین‌دستی، با انجام بعضی از اصلاحات در واحدهای تقطیر و غلظت‌شکنی پالایشگاه‌ها به ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار حکایت از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سطح پالایشگاه‌های کشور دارد و به همان مقدار افزایش تولید فرآورده‌های نفتی را در برداشته است.

مدیر نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به رشد تولید برخی از فرآورده‌ها از جمله بنزین و نفت‌گاز نسبت به پارسال، تأکید کرد: با وجود این رشد، در بازه زمانی امسال نسبت به پارسال در پی مهار کرونا و بهبود ایمنی در کشور و تسهیل تردد خودروها، مصرف بنزین ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مروج تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه کشور از ۷۵.۵ میلیون لیتر پارسال به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha