۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است
استاندار ایلام:

سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام سه برابر میانگین کشوری است، گفت: ایلام از نظر جذب اعتبارات از ۱۱ استان برخوردار بهتر عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بهرام نیا عصر سه شنبه در نشست با مدیران سازمان برنامه و بودجه استان در محل استانداری ایلام از افزایش اعتبارات استان نسبت به میانگین کشوری در حوزه های عمرانی ، ردیف اربعین و سرانه اعتبارات نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

استاندار ایلام با اشاره به سفری که یک روز قبل از رفتن بودجه به دولت با حضور رئیس سازمان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت، گفت: این سفر که  یک روز قبل از رفتن  بودجه۱۴۰۱ به دولت صورت گرفت بسیاری از اعتبارات طرح های عمرانی استان افزایش یافت و اعتبارات اربعین نیز ۳۰ درصد ارتقاء پیدا کرد و دیگر ردیف های بودجه هم رشد خوبی داشتند.

وی با اشاره به این که بحث بودجه در استانها به صورت درآمد و هزینه شده است و باید برای هزینه های استان منابع درآمدی تعریف کنیم، افزود: رشد اقتصادی که برای استان در نظر گرفته شده معادل ۶.۹ درصد است.

بهرام نیا تصریح کرد: بیشترین رشد اقتصادی که در استان در نظر گرفته شده است متعلق به در منابع نفتی است و باید طرح و برنامه ی مشخصی برای رشد اقتصادی داشته باشیم و تا به رشد ۶.۹ درصد برسیم و باید در این زمینه اقدامات و طرح های رسیدن به این میزان رشد اقتصادی را در استان تدوین کنیم.

وی با تأکید بر این که بودجه ۱۴۰۱ در استان ها به صورت درآمد و هزینه خواهد بود، تصریح کرد: برنامه دستگاه های اجرایی استان باید با رویکرد افزایش بهره وری و افزایش تولید و بحث صادرات سال ۱۴۰۱ تدوین شود  و باید بر  مبنای آمایش سرزمینی و برنامه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ طرح ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی به جایگزینی صندوق پیشرفت و عدالت با صندوق مهر امید اشاره کرد و ابراز داشت: استان ها از محل درآمدهای خود در این صندوق سرمایه گذاری می کنند و در استان نیز اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق در نظر گرفته شده است که به کمک های فنی و اعتباری، یارانه تولید و تسهیلات تولید و اشتغال زایی اختصاص خواهد یافت و همچون صندوق توسعه ی ملی در استان ها عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به این که در فضای مجازی اخباری مبنی بر رتبه  دریافت اعتبارات استان انتشار یافته است، تأکید کرد: استان ایلام از نظر جذب اعتبارات در رتبه  ۲۰ کشور است که از۱۱ استان برخوردار کشور میزان جذب اعتبارات بیشتری را داشته و همچنین از نظر سرانه اعتبارات نسبت به جمعیت سه برابر میانگین سرانه کشور را داراست که از میزان بسیار مناسبی برخوردار است.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha