۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
بنگلادش الگویی برای توسعه اقتصاد دیجیتال است| استفاده وزارت خارجه از هوش مصنوعی
وزیر خارجه بنگلادش:

بنگلادش الگویی برای توسعه اقتصاد دیجیتال است| استفاده وزارت خارجه از هوش مصنوعی

وزیر امور خارجه بنگلادش طی سخنانی گفت که کشورش اکنون به یک اقتصاد دیجیتال تبدیل شده و الگویی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه محسوب می شود.

به گزارش بازار، وزیر امور خارجه بنگلادش طی سخنانی گفت که کشورش اکنون به یک اقتصاد دیجیتال تبدیل شده و الگویی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، وی که این سخنان را در جریان برگزاری یک نشست مجازی مطرح می کرد، همچنین گفت: فناوری اطلاعات روز به روز در حال تغییر است. برای همگام شدن با جهان، ما باید خود را با ایجاد اقتصاد دیجیتال در بنگلادش سازگار کنیم. به عنوان کشوری در حال توسعه، ما در شاخص های مختلف اجتماعی از همسایگان خود جلوتر هستیم.

عبدالمومن تصریح کرد: وزارت متبوعش همواره با استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات خدمات مطلوب را به متقاضیان خدمات ارائه می کند. این وزارتخانه برای تسهیل بیشتر خدمات کنسولی و اداری به متقاضیان خدمات، ۶۲ سرویس خود را در بستر MyGov اضافه کرده است. روند ارائه این خدمات از طریق مرکز تماس ملی ۳۳۳ و مرکز دیجیتال اتحادیه در حال انجام است.

وی افزود: با همکاری پروژه A۲I، این وزارتخانه همچنین یک وب سایت واحد را برای کلیه مأموریت های بنگلادش در خارج از کشور ایجاد کرده است تا خدمات خود را تسهیل کند. برای مدرن سازی سیستم ذخیره سازی داده ها، این وزارتخانه همچنین روند ایجاد یک آرشیو دیجیتال را برای اطمینان از شفافیت و پاسخگویی آغاز کرده است. 

وزیر خارجه بنگلادش افزود: علاوه بر این، کار ایجاد آزمایشگاه طراحی خدمات دیجیتال (DSDL) نیز با کمک پروژه A۲I در حال انجام است. این وزارتخانه خدمات خود را در راستای توسعه فناوری اطلاعات نوسازی می کند.

عبدالمومن با تاکید بر لزوم دسترسی کلیه شهروندان بنگلادش به خدمات کنسولی وزارت خارجه گفت: از این پس، ما در بستر اپلیکیشن MyGov به صورت زنده فعال هستیم و برای اولین بار در تاریخ این وزارتخانه، خدمات ما از سطح روستاها نیز در دسترس است.

او گفت: هوش مصنوعی دور نیست- و وزارت خارجه اولین وزارتخانه در بنگلادش خواهد بود که از هوش مصنوعی استفاده می کند. هدف ما این است که در کنار همه ابتکارات نوآورانه، اقتصادی و تجاری دولت حاضر باشیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha