۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
 سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی از کشور خارج می‌شود
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی:

 سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی از کشور خارج می‌شود

دزفول - نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت، دانه‌های روغنی و غیره از کشور خارج می‌شود.

عباس پاپی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه کشور در یک شرایط خاص اقتصادی قرار دارد و دولت در تامین اعتبارات دچار مشکل است و لذا پیش بینی می‌شود مانند سال گذشته کسری بودجه ما قدری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود با ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال کسری بودجه در سال آینده مواجه شویم، افزود: سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت، دانه‌های روغنی و غیره از کشور خارج می‌شود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با خودکفایی در این محصولات و جلوگیری از خروج ارز می‌توان کسری بودجه را جبران کرد، عنوان کرد: در این شرایط لازم است به صادرات و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی توجه ویژه‌ای شود.

پاپی زاده در ادامه گفت: محصولات کشاورزی که از ایران به روسیه صادر می شوند به دلیل بسته‌بندی نامناسب و تاخیر در رسیدن محصول، کیفیت خود را از دست می‌دهند حال آنکه کشور ترکیه محصولات خود را به دلیل بسته بندی مناسب با کیفیت بهتر به روسیه صادر می‌کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: کل مراودات کشاورزی ایران با روسیه حداکثر ۵۰ میلیون دلار است در حالی که ترکیه ۱۰ میلیارد دلار در حوزه کشاورزی با روسیه مراودات دارد.

پاپی زاده، دلیل ناتوانی در تامین نیازهای کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز ضعف در صنایع بسته بندی عنوان کرد و گفت: فرصت طلایی در بحث بازاررسانی داخلی و خارجی ایجاد شده که لازم است با ایده‌های نو از این فرصت استفاده کنیم.

کد خبر: ۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha