۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
تأکید وزیر نفت بر همکاری سازمان پدافند غیرعامل با بخش مختلف صنعت نفت

تأکید وزیر نفت بر همکاری سازمان پدافند غیرعامل با بخش مختلف صنعت نفت

اوجی، وزیر نفت بر اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت تأکید کرد و خواستار همکاری و کمک این سازمان در بخش‌های مختلف صنعت نفت شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل، جواد اوجی در نشست با سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن قدردانی از اقدام‌ها و همراهی‌های این سازمان، بر اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت تأکید کرد و خواستار همکاری و کمک این سازمان در بخش‌های مختلف صنعت نفت شد.

وی بر ضرورت تصویب قوانین به‌منظور اعمال نقش حاکمیتی بر شرکت‌های واگذارشده به بخش خصوصی برای رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از طریق نوسازی و بازسازی تجهیزات، حفظ و نگهداشت تولید و افزایش تولید برای پایداری و تداوم خدمات‌رسانی ضروری است.

وزیر نفت بر اهمیت تأمین سوخت نیروگاه‌های تولید برق و کمک برای رفع چالش‌های آن با همکاری سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: خواستار کمک سازمان پدافند غیرعامل در زمینه سازمان‌دهی ساختار پدافند غیرعامل در صنعت نفت هستیم.

غلامرضا جلالی نیز در این نشست بر لزوم بازنگری در اعمال نقش حاکمیتی پدافند غیرعامل در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: خلأ مرکز نظام ایمنی شیمیایی به‌طور جدی محسوس است.

وی ضمن تبیین ظهور مخاطره‌های و تهدیدهای نو به‌ویژه در صنعت، نفت، گاز و انرژی به تشریح آسیب‌پذیری و مخاطره‌های این صنعت پرداخت و تصریح کرد: با راه‌اندازی یک مرکز ایمنی شیمیایی واحد در صنعت نفت می‌توان ضوابط و پروتکل‌ها در موضوع شیمیایی صنعت نفت را تدوین و اجرایی کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت خواستار رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در لایه فنی مهندسی، برای دستیابی به مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری‌ها در ذات طراحی‌ها شد.

سردار جلالی با بیان اینکه در برخی زیرساخت‌های واگذارشده به بخش خصوصی یا در حال ساخت توسط بخش خصوصی نسبت به رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل کم‌توجهی شده و این موضوع زمینه افزایش آسیب‌پذیری برای این بخش از زیرساخت‌های حیاتی کشور را فراهم می‌کند، خواستار تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم برای تعیین نقش حاکمیتی و رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در بخش خصوصی شد.

وی با تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت با توجه به نوع کارکرد و فرآیندهای آن بر سازمان‌دهی و تقویت ساختار پدافند غیرعامل صنعت نفت به‌منظور دستیابی به مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری‌ها تأکید کرد و خواستار انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت با هدف اتخاذ سیاست‌های واحد در این موضوع شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha