۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
نظارت بر بازار شب یلدا در زنجان تشدید می‌شود
معاون صمت زنجان:

نظارت بر بازار شب یلدا در زنجان تشدید می‌شود

زنجان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت زنجان از آغاز تشدید نظارت‌ها بر بازار شب یلدا در این استان با هدف ایجاد آرامش میان شهروندان و جلوگیری از هر گونه تخلف در عرضه اقلام مورد نیاز مردم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، اسماعیل مسلمی گفت: با توجه به بالا بودن تقاضای کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز شب چله در روزهای آخر پاییز، بازرسی بر اقلامی همچون میوه، خشکبار و شیرینی با جدیت و نفرات بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه تعیین قیمت میوه تصریح کرد: میوه جزو اقلامی است که فروشندگان باید با توجه به درصد سود ابلاغ شده نسبت به فروش آن اقدام کنند.

مسلمی با بیان اینکه سود عمده فروشی میوه پنج درصد است، اظهار داشت: سود خرده فروشی در میوه با توجه به کیفیت میوه، نوع و فساد پذیری آن از ۲۰ تا ۳۵ درصد متغیر است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: همچنین طی روزهای اخیر با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان نظارت بر عرضه اقلام اساسی نیز تشدید شده و با دقت بیشتری انجام می‌شود.

مسلمی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع و با توجه به واگذاری بخشی از امور بازرسی به سازمان جهاد کشاورزی، هم اکنون بازرسی ها با حضور کارشناسان این سازمان نیز صورت می گیرد.

وی از همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی در اصناف استان مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه به شاکی اعلام شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha