۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
ترکیه و ارمنستان نماینده ویژه برای عادی‌سازی روابط تعیین می‌کنند| آغاز پروازهای دوجانبه، بزودی
وزیر خارجه ترکیه:

ترکیه و ارمنستان نماینده ویژه برای عادی‌سازی روابط تعیین می‌کنند| آغاز پروازهای دوجانبه، بزودی

اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه و ارمنستان به صورت متقابل فرستادگان ویژه‌ای را برای گفتگو در مورد فرآیند عادی سازی روابط منصوب خواهند کرد.

به گزارش بازار، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که ترکیه و ارمنستان به صورت متقابل فرستادگان ویژه‌ای را برای گفتگو در مورد فرآیند عادی سازی روابط منصوب خواهند کرد.

چاووش اوغلو این سخنان را در جریان مذاکرات بودجه وزارت خارجه کشورش به نمایندگان مجلس بیان کرده است.

ترکیه و ارمنستان طی چند ماه گذشته اظهارات مثبتی در مورد احیای روابط دوجانبه خود داشتند. روابط دیپلماتیک بین دو کشور به مدت ۲۸ سال، به دلیل بن بست نظامی ارمنستان با آذربایجان بر سر قره باغ و قرار گرفتن آنکارا در کنار باکو، به حالت تعلیق درآمده است.

البته دو پروتکل دوجانبه بین ترکیه و ارمنستان در سال ۲۰۰۹ در زوریخ با هدف عادی‌سازی روابط امضا شد اما هرگز توسط پارلمان‌های دو کشور تصویب نشدند.

در ماه اگوست، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت که ایروان رفتارهای دیپلماتیک ترکیه برای برقراری صلح در منطقه را ارزیابی و به سیگنال های مثبت پاسخ خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد: #ترکیه می‌تواند در جهت عادی سازی تدریجی روابط کار کند، چون ارمنستان آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام کرده است.

حالا چاووش اوغلو روز گذشته گفته است: به زودی ما نمایندگان ویژه‌ای را برای عادی سازی روابط با ارمنستان تعیین و همچنین پروازهای چارتر بین استانبول و #ایروان را آغاز خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha