۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
باید برای رفع تورم، فقر مطلق و بیکاری در کشور تدبیر شود
نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس:

باید برای رفع تورم، فقر مطلق و بیکاری در کشور تدبیر شود

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس گفت: تورم، فقر مطلق و بیکاری در کشور از مشکلات و چالش هایی است که برای آن هنوز فکری نشده لذا باید با دقت بیشتری به بودجه سال ۱۴۰۱ نگاه شود و آن را قضاوت کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای عزیز کشورمان، گفت: امروز با رییس جمهوری پاسخگو و تعاملی با مردم مواجه هستیم؛ باید از رییس جمهور به دلیل سعه صدر در مواجه با مشکلات مردم که حاصل بی تدبیری های چند سال گذشته قدردانی کرد. تعامل وی با نمایندگان مجلس نیز قابل تامل است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات مسئولان دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کنندگان ایرانی در وین، اظهار کرد: زحمت کشان این عرصه به طور همزمان در دو جبهه به مقابله با زیاده خواهان جهانی و بدخواهان داخلی می پردازند.

وی ادامه داد: اقدامات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص زه‌کشی زمین های شالیزاری استان های شمالی به ویژه مازندران و تنظیم بازار و خرید تضمیم مرکبات باغداران استانی های شمالی کشور قابل تقدیر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین از وزیر نیرو و رییس سازمان برنامه و بودجه به دلیل تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای سیستم فاضلاب شهری ساری قدردانی می کنم؛ در این میان از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در راستای پیگیری و سرعت دادن به پروژه های راه های مواصلاتی و اصلی ساری و مازندران تشکر می کنم.

بابایی کارنامی گفت: دیدگاه استاندار مازندران در راستای توسعه همه جانبه و فراگیر این منطقه قابل تقدیر است؛ همچنین اقدامات وزیر تعاون و کار برای افزایش تعامل با تشکل های کارگری و کارفرمایی نیز خوب ارزیابی می شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال آتی، تصریح کرد: قضاوت در خصوص بودجه خیلی زود است زیرا باید چند بحث مهم مانند آزادسازی ارز، عدالت مزدی، استخدامی، ساماندهی نیروهای انسانی دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی حل و فصل شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند در دستگاه های دولتی بلاتکلیف هستند که رسیدگی به این امر از جمله مطالبات جدی مردم محسوب می شود. سازمان امور استخدامی باید با همکاری مجلس و دیگر دستگاه های مرتبط به این موضوع رسیدگی کند.

وی ادامه داد: تورم، فقر مطلق و بیکاری از دیگر مشکلات و چالش های کشور است که برای آن هنوز فکری نشده لذا باید با دقت بیشتری به بودجه سال ۱۴۰۱ نگاه شود و آن را قضاوت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مسائلی مانند بیکاری، تورم و غیره باید با نگاه کارشناسی کمیسیون های تخصصی مجلس و دولت برطرف شود؛ در شکل گیری مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، مسئولان و نمایندگان هم قسم شدند چندین مشکل جدی کشور را برطرف کنند و اکنون زمان آن فرارسیده است. همه باید کمک کنیم تا مردم ایران زمین با کرامت و عزت، زندگی خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha