۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
نظام نامه شورای راهبردی پژوهش و فناوری شرکت فرودگاه‌ها رونمایی می‌شود
رئیس گروه همکاری‌های بین المللی شرکت فرودگاه‌ها:

نظام نامه شورای راهبردی پژوهش و فناوری شرکت فرودگاه‌ها رونمایی می‌شود

شاملو، رئیس گروه همکاری‌های بین المللی و پژوهش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رونمایی نظام نامه شورای راهبردی پژوهش و فناوری این شرکت همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید شاملو گفت: این نظامنامه با رویکردی نوین و علمی و با استفاده از تجارب عملی نهادها، ارگان ها و مراکز علمی و اجرایی کشور و با تکیه بر اسناد بالادستی و نیز با مشارکت جدی و اثرگذار مدیران، نخبگان و کارشناسان شرکت در گروه پژوهش معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی تدوین شده است.

شاملو گفت: در صورت اجرای این نظامنامه شاهد تحولات اساسی و پیامدهای مثبت در حوزه پژوهش و فناوری شرکت در کوتاه مدت خواهیم بود.

به گفته وی، از این پس تمامی فرایندهای حوزه پژوهش شرکت شامل نیازسنجی، اولویت بندی، اجرا و نظارت براساس این نظامنامه صورت پذیرفته و مبنای عمل خواهد بود.

شاملو اظهار داشت: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بعنوان یکی از ارکان صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور، همگام با سایر صنایع و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و مهارت متخصصان و دانشمندان ایرانی، به منظور تحقق، استقرار و سازماندهی نظام جامع و یکپارچه مدیریت پژوهش در سطوح کشوری و توسعه فرهنگ پژوهش محوری برای نیل به توسعه پایدار، ضرورت به کارگیری  شورای پژوهش و فناوری را در شرکت انکار ناپذیر می داند و "نظام نامه شورای راهبردی پژوهش و فناوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را تدوین و تصویب کرده است.

رئیس گروه همکاری‌های بین المللی و پژوهش با بیان اینکه، امروزه بهره‌مندی از سرمایه فکری و مدیریت دانش، ارکان اصلی توسعه و پیشرفت نظام های علمی، صنعتی و خدماتی و یکی از شاخص های مهم توسعه بوده و مورد توجه اغلب مدیران اجرایی در سازمان های پیشرو است، گفت: در عصر حاضر که به عصر اطلاعات و دانش موسوم است، مزیت رقابتی اصلی سازمان ها نه در دارایی های انباشته آن ها، بلکه در سرمایه دانشی آنها نهفته است و بنابراین همگان یقین دارند که برای رقابتی ماندن، باید منابع و فعالیتهای فکری خود را مدیریت کنند.

وی گفت: در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می شود و این توسعه بدون پرداختن به پژوهش، عملا مستمر و پایدار نخواهد بود. بنابراین پژوهش مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن به شمار می آید.

وی در پایان اهداف نظام نامه شورای راهبردی پژوهش و فناوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی امور پژوهشی و تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری، استفاده از تمامی ظرفیت های درون دستگاهی، ملی و بین المللی و هدایت و جهت دهی مناسب فعالیت های پژوهشی، تعیین سیاست ها، خط مشی ها و اهداف نظام پژوهشی منطبق بر نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالا دستی، تعیین وهمسوسازی اولویت های پژوهشی و فناوری با سیاست ها و برنامه های شرکت، فراهم سازی  زیرساخت نظام پژوهشی شرکت و به روز آوری اسناد و ساختار پژوهشی کارآمد، تقویت ارتباط و همکاری موثر با مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی پیشرو در سطح ملی و بین المللی، ایجاد و توسعه فرهنگ پژوهش و حمایت، تشویق و ترغیب عوامل نظام پژوهش در ارتقاء مستمر کارکنان شرکت درحوزه پژوهش و فناوری، هدایت و نظارت بر طرح ها و امور پژوهشی و تعیین شاخص های عملکردی نظام پژوهشی، تعیین سیاست های اصولی درپیش بینی و نحوه تخصیص و توزیع بهینه اعتبارات پژوهشی، افزایش سطح رقابتی شرکت در مدیریت دانش و فناوری و تجاری سازی یافته ها ی پژوهشی و فناوری و چابک سازی فرایند تصمیم گیری در خصوص پیشنهادهای پژوهشی و فناوری عنوان کرد.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha