بها دادن به علم و فناوری به معنای اشتغالزایی و اهمیت به نخبگان است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

بها دادن به علم و فناوری به معنای اشتغالزایی و اهمیت به نخبگان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچه به شرکت‌های دانش‌بنیان بها داده شود یا حمایت شوند این موضوع بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای اشتغال است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، محمدعلی زلفی‌گل، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش سومین نمایشگاه ساخت و تولید ایرانی (تستا) ضمن تشکر از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گفت: ایجاد چنین نمایشگاهی مصداق و الگوی کار جهادی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده با مدارک عالیه در کشور وجود دارد، گفت: یکی از مسیرهای مناسب برای ایجاد اشتغال توجه به علم و فناوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هرچه به شرکت‌های دانش‌بنیان بها داده شود، یا حمایت شوند این موضوع بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای اشتغال است.

زلفی‌گل بیان کرد: مشکل عمده امروز ما بیکاری است، اگر به علم و فناوری بها داده شود همانند آن است که به نخبگان کشور و اشتغال‌زایی بها داده‌ایم.

وی جمعیت کشورهای همسایه ایران را ۶۳۰ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: بهترین نوع دیپلماسی، دیپلماسی علم و فناوری است، باید از آن نهایت بهره را برد.

وزیر علوم به موضوع خام‌فروشی اشاره و اظهار کرد: باید جلو خام‌فروشی و خام‌سوزی را بگیریم. سوزاندن گاز طبیعی به‌صورت بی‌رویه نشان می‌دهد که در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

کد خبر: ۱۲۳٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha