گشایش نمایشگاههای ایران ساخت و دستاوردهای پژوهشی و فناوری
صبح امروز صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاههای ایران ساخت و دستاوردهای پژوهشی و فناوری

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان با بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار، امروز در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، این دو نمایشگاه که با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده از امروز تا بیست و پنجم آذر دایر است.

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری وفن بازار سه هزار و ۱۳۲ فناوری ارائه شده است که ۴۱ فناوری نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری وفن بازار در قالب سه بخش دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار (عرضه) همچنین نمایشگاه تقاضا (تستا) و نمایشگاه فناوری‌های نوپدید و آینده نگر در سالن‌های ۵، ۶ و ۷ به مساحت ۱۴ هزار و ۷۷۰ متر مربع برگزار شده است.

در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری وفن بازار ۱۹ دانشگاه، ۱۷ پژوهشگاه، ۳۲ پارک علم و فناوری و مرکز رشد همچنین ۱۴ شرکت و سازمان حضور دارند.
 
نمایشگاهی برای عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران ساخت. این رویداد به کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانشبنیان درزمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی منجر می‌شود.

نشست خبری مشترک این دو نمایشگاه با حضور محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانساخت و پیمان صالحی معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در نهمین نمایشگاه ایران ساخت هم ۱۵ محصول تولید بار اول عرضه شده است و ۳۷۰ شرکت با بیش از ۹ هزار محصول حضور دارند و محصولات آن‌ها پس از پایان حضوری نمایشگاه، به شکلی مجازی تا برگزاری دوره بعدی فرصت عرضه و فروش دارند.

در ۸ سال برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فروش قطعی برای شرکت‌ها ثبت شد که این فروش با حمایت ۳۵ درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اتفاق افتاد. همچنین برگزاری این رویداد در این سال‌ها منجر به ایجاد اشتغالی پایدار برای ۷ هزار نفر شده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha