۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
پنجمین نشست تخصصی وزارتخانه های کار ایران و مکزیک برگزار شد
با حضور مسئوولان وزارت تعاون؛

پنجمین نشست تخصصی وزارتخانه های کار ایران و مکزیک برگزار شد

پنجمین نشست تخصصی وزارتخانه های کار دو کشور ایران و مکزیک و سازمان کنوال، با حضور مدیران، مشاوران و کارشناسان دو کشور با موضوع بررسی فقر چند بعدی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست، «علی فرنوش»، مشاور مدیر کل امور بین الملل، با ارائه گزارشی از نشست های تخصصی قبلی، تاثیرات این گونه نشست ها و استفاده از تجربیات یکدیگر در برنامه ریزی ها را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: همکاری های میان دو طرف به ویژه در خصوص گسترش روابط تجاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست، «علیرضا قزیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، موضوع توانمند سازی اقشار کم درآمد را مورد توجه دو دولت دانست و اظهار داشت: تبادل تجربه بین دو وزارتخانه همتا، به بهبود برنامه های دو کشور در این زمینه کمک خواهد کرد.

«احد رستمی»، مدیر کل دفتر اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: در سال ۲۰۱۵ معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه و سازمان کنوال تفاهم نامه ای را در حوزه فقر چند بعدی و ارزیابی اثر سنجش برنامه های اجتماعی امضا و در همین سال نیز هیئتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به مکزیک سفر کردند، در سال ۲۰۱۶ نیز دبیر وقت کنوال به ایران سفر کرد.

«سید هادی موسوی نیک»، مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی نیز اظهار داشت: براساس مقرارات موجود در کشور،   محاسبه و سنجش فقر به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اخیرا براساس نظر شورای عالی آمار کشور، فقر نیز در فهرست آمارهای رسمی قرار گرفته است.

وی به تبیین مزایا و معایب دو شیوه سنجش فقر چند بعدی از جمله روش های آکسفورد و پرینستون اشاره کرد و افزود: محاسبات فقر چند بعدی در پنج حوزه اصلی شامل انرژی، مالی، مسکن، بهداشت و آموزش است.

  «خوزه نابور کروس مارسلو»، دبیر اجرایی کنوال مکزیک به تبیین تاریخچه کنوال و موضوع فقر چند بعدی در این کشور و نحوه سنجش آن پرداخت و خاطر نشان کرد: سازمان کنوال از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ تلاش کرده تا اطلاعات فقر را در مکزیک جمع آوری کند و در این راستا شاخص های جدیدی را برای کشور در سال ۲۰۲۱ آماده کرده است.

وی اظهار داشت: یکی از موفقیت های کنوال در مکزیک، روزآمد کردن روش هایی است که برای سنجش فقر در کشور استفاده می شود، کنوال از ۶ شاخص برای تعیین فقر چند بعدی استفاده می کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha