۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
تکمیل بزرگراه اردبیل – پارس‌آباد ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

تکمیل بزرگراه اردبیل – پارس‌آباد ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: بزرگراه اردبیل به پارس‌آباد به طول ۲۲۲ کیلومتر نیازمند تأمین دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه ۴ خطه‌ها در شمال استان، نهضت بزرگراه‌سازی با قوت در حال اجراست که در این بین محور اردبیل به مشگین‌شهر و مشگین‌شهر به پارس‌آباد به صورت ۴ خطه در اولویت برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مردم شمال استان دغدغه جدی در تکمیل و راه‌اندازی این مسیر پرتردد و حادثه‌خیز دارند که برای حفظ ایمنی و کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی در شمال استان احداث این بزرگراه در مرحله انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: مطالعات امکان‌سنجی این پروژه اواخر سال ۹۵ به انجام رسید و در کنار آن تلاش کردیم تا با اخذ ردیف ملی قطعات مختلف این بزرگراه به پیمان رفته و پیمانکار بتواند کارهای اجرایی خود را آغاز کند.

قطعه اول محور سربند به مشگین‌شهر ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
حیدری افزود: در این مسیر پارس‌آباد به سمت سربند و سربند به سمت مشگین‌شهر که با آمار ترددی بالا روبه‌رو بوده به عنوان اصل یترین مسیر ترددی به حساب می‌آید تا قطعه به قطعه این پروژه شکل اجرایی و عملیاتی گرفته و به زیر بار ترافیک بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سمت پارس‌آباد به سربند به طول ۲۰ کیلومتر در مرحله اجراست که ۱۱ کیلومتر آن آسفالت‌ریزی شده و کار اجرایی آسفالت‌ریزی در این مسیر با تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مراحل نهایی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: از سربند به سمت مشگین‌شهر ۴۰ کیلومتر مسیر با اعتباری بالغ بر ۵۱۴ میلیارد تومان عقد قرارداد شده که در ۲۰ کیلومتر اول کارهای زیرساختی نیز در مرحله انجام است که ۱۳۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در این محور فعال هستند.

وی اعتبار مورد نیاز برای محور سربند به مشگین‌شهر را در قطعه اول ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: طی حدود سه سال آینده این مسیر ارتباطی به شکل کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد تا با اتصال به بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر تردد ایمن همشهریان شمال استان را در این محور شاهد باشیم.

حیدری بیان کرد: از ۲۲۲ کیلومتر محور اردبیل به سمت پارس‌آباد، ۶۰ کیلومتر در مرحله اجراست و ۹۷ کیلومتر نیز مراحل مطالعات نهایی را سپری می کند.

تامین اعتبار از طریق منابع ملی و اعتبارات سفر رئیس جمهور
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اعتبار مورد نیاز برای کل این مسیر را به طول ۲۲۲ کیلومتر بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از طریق منابع ملی و سفر رئیس جمهور قرار است اعتبارات خوبی به این محورها و مسیرهای ارتباطی تخصیص پیدا کند تا شاهد سرعت اجرای این مسیر پرتردد و حادثه‌خیز باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این مسیر با توجه به اینکه در گذرگاه عبوری خودروهای ترانزیتی همچنین انتقال بار از پارس‌آباد و شمال استان را به مقصد کشور دارد باید به مسیر ایمنی تبدیل شود که کارهای اجرایی در قطعات مختلف با سرعت مطلوب در حال انجام است.

حیدری تصریح کرد: با جابجایی تأسیسات در این مسیر و همچنین احداث پل‌های خاص در محور سه راهی سربند به مشگین‌شهر پیمانکار شبانه‌روز تلاش می کند تا به رغم مطالبات از اداره کل راه و شهرسازی کار را با کیفیت و مطلوبیت به سرانجام برساند.

وی گفت: ما سعی کردیم در مسیر اجرای این پروژه رفع معارض را انجام داده و با فعال کردن انواع دستگاه‌های سنگین و نیمه سنگین، ابنیه‌سازی و همچنین پل‌های خاص و تقاطع غیرهمسطح به پیمانکار کمک کنیم تا در اولین فرصت این پروژه زیربنایی را تکمیل و راه‌اندازی کند تا سفر ایمن هموطنان را در شمال استان شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل افزود: در کنار این مسیر با تکمیل و بهره‌برداری از بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر امکان تردد در این مسیر نیز به صورت ایمن و با کمترین تلفات نویدبخش یک زیرساخت مناسب برای شمال استان است.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha