۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
چرا بودجه ای برای احیای زاینده رود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعیین نشده است؟
نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

چرا بودجه ای برای احیای زاینده رود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعیین نشده است؟

موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس از عدم تعیین بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای احیای رودخانه زاینده رود انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹، عملکرد شش ماهه سالجاری و پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در ابتدا در تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: می خواهید چه مشکلی برای اصفهان ایجاد شود تا بودجه ای برای احیای رودخانه زاینده رود قرار دهید، زاینده رود نابود شد، اما هیچ بودجه ای در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای احیای آن دیده نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم درخصوص بودجه شرکت های دولتی ادامه داد: بودجه شرکت های دولتی در سال ۹۹ بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود و آنچه دولت اعلام کرده ۱۲۵ شرکت در بین سال های ۹۷ تا ۹۹ زیان ده بوده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت هایی که زیان ده هستند هر سال بیشترین تسهیلات به یک تعداد از آنها اختصاص داده می شود. از سوی دیگر ۶ شرکت از بین ۳۷۷ شرکت در سال ۱۴۰۱ بیشترین تسهیلات را دریافت می کنند! و بودجه ای که به شرکت های دولتی داده می شود بیش از ۹۶ درصد زیان ها متعلق به ۵ شرکت است. از سوی دیگر ۱۰ شرکت هستند که ۹۵ درصد سود مربوط به آنهاست و بقیه شرکت ها ۵ درصد سود دارند. امسال هم در بودجه سال ۱۴۰۱ علی رغم اینکه این شرکت ها زیان ده بوده اند، ۳۵ درصد بودجه آنها را اضافه کردیم تا بتوانند زیان های خود را جبران و بدهی های خود را پرداخت کنند.

موسوی لارگانی یادآور شد: چرا باید کاری انجام دهیم که بودجه دولت و مملکت نابود شده و در اختیار شرکت های زیان ده قرار گیرد در حالی که باید بخش خصوصی واقعی را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha