۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
بومی سازی و صادرات تجهیزات آبزی پروی از مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بومی سازی و صادرات تجهیزات آبزی پروی از مازندران

محمودآباد- ناییج، تولیدکننده و فعال صنعتی در مازندران گفت: با تولید و بومی سازی تجهیزات آبزی پروری، تحریم ها را دور زدیم و واردات را به صادرات مبدل کردیم.

ابراهیم ناییج در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید تجهیزات آبزیان و صادرات برخی از این اقلام به کشورهای همسایه شامل عراق و ارمنستان اظهار داشت: در گذشته بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت آبزی پروری وارد می شد و اکنون نه تنها وارد نمی شود بلکه در مسیر صادرات نیز گام برداشته ایم.

وی تامین مواد اولیه را از جمله نیازمندی ها ذکر کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان مشکلات و نیازهای فراروی رفع شود.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۳۰ نیرو در مجموعه تولیدی در شهرک صنعتی محمودآباد مشغول فعالیت هستند، افزود: هم اکنون با تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت آبزی پروری از واردات آن خودکفا شدیم.

این تولیدکننده به تلاش مستمر برای بومی سازی تجهیزات و ادوات صنعت آبزی پروری تامین تسهیلات را از جمله نیازمندی ها برای توسعه طرح های تولیدی ذکر کرد و گفت: در صورت توسعه واحد امکان ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰ نفر وجود دارد.

وی خواستار حمایت ویژه مسئولان از تولیدکنندگان شد و گفت: تحریم در واقع فرصتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارند و از آن به عنوان نقطه ای برای قوت استفاده کردیم.

ناییج ورود محصولات مشابه و بی کیفیت را از جمله دغدغه ها ذکر کرد و از مسئولان خواست تا به فکر حمایت از تولیدکنندگان باشند.

وی با بیان اینکه تولید تجهیزات آبزیان و بهره گیری در مزارع شیلاتی سبب جلوگیری از خروج ارز می شود، گفت: اجرای این طرح سبب افزایش بهره وری در مزارع شیلاتی می شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha