۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
برنامه ریزی برای اجرای زراعت چوب در ۴ هزار هکتار از اراضی ملی ایلام
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد

برنامه ریزی برای اجرای زراعت چوب در ۴ هزار هکتار از اراضی ملی ایلام

ایلام- احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از برنامه ریزی برای اجرای زراعت چوب در سطح چهار هزار هکتار از اراضی ملی ایلام طی سال جاری خبر داد.

رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی ملی کشاورزی استان به زراعت چوب از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از چهار میلیون اصله نهال اکالیپتوس در محدوده زمین های کشاوری و اراضی ملی کاشت می شود، افزود: بیشترین سطح این ۴ هزار هکتار در شهرستان دهلران  است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اضافه کرد: در مناطق گرمسیری استان ایلام مانند مهران و دهلران از گونه اکالیپتوس برای طرح زراعت چوب استفاده می شود.

احمدی ادامه داد: در مناطق سردسیر استان با استفاده گونه های مانند صنوبر که از گونه های سریع رشد است، استفاده می شود.

وی عنوان کرد: نهال های موردنیاز این طرح در نهالستان های دهلران و مهران تولید و به صورت رایگان در بین متقاضیان توزیع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام تصریح کرد: قرار است در صورت افزایش زراعت و تولید چوب در استان به همت بخش خصوصی کارخانه و صنایع تبدیلی وابسته به چوب در دهلران احداث شود.

وی عنوان کرد: بهره برداری از طرح های زراعت چوب هر چهار سال یک بار صورت می گیرد و این امکان فراهم است که از تنه درختان اکالیپتوس تا سال های متمادی برای صنعت کاغذ و چوب کشور استفاده شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha