۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
افزایش قیمت LNG آسیا به دنبال تقاضای زمستانی از جانب کره جنوبی

افزایش قیمت LNG آسیا به دنبال تقاضای زمستانی از جانب کره جنوبی

قیمت گاز طبیعی مایع آسیا طی این هفته و به دنبال تقاضای گرمایشی از جانب کره ی جنوبی در طول زمستان و هند و چین برای بازه ی زمانی طولانی تر، افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت گاز طبیعی مایع آسیا طی این هفته و به دنبال تقاضای گرمایشی از جانب کره ی جنوبی در طول زمستان و هند و چین برای بازه ی زمانی طولانی تر، افزایش یافت.

به گفته منابع صنعتی، میانگین قیمت LNG برای تحویل به LNG-AS شمال شرق آسیا در ژانویه، با افزایشی به میزان ۱.۲۰ دلار نسبت به هفته ی گذشته، به ۳۵.۸۰ دلار/mmBtu رسید.

طبق تخمین این منابع، قیمت محموله های تحویل شده در ماه فوریه، چیزی در حدود ۳۴.۸۰ دلار/mmBtu می باشد. بنا به گفته این منابع، شرکت GS Energy کره ی جنوبی به دنبال محموله ای برای تحویل در ماه ژانویه است و این در حالی است که KOGAS اقدام به خرید ۴ تا ۶ محموله ی برای تحویل در ژانویه تا فوریه نموده است. بوتاس شرکت دولتی انرژی ترکیه نیز به دنبال ۵ محموله برای تحویل در ماه های ژانویه و فوریه است.

شرکت CNOOC چین برای سال آینده به دنبال ۱۰ محموله برای تحویل در ماه مارس تا دسامبر است. بنا به گفته دو منبع صنعتی در روز پنجشنبه، شرکت گاز طبیعی H-Energy هند، به دنبال ۸ محموله ی LNG در سال برای تحویل از آوریل ۲۰۲۲، طی چهار سال است.

طبق گفته یکی از خریداران گاز، محموله های نقطه ای برای زمستان قبلا توسط بسیاری از شرکت ها خریداری شده اند و بعید به نظر می رسد که این شرکت ها نیاز به حجم بیش تری داشته باشند، مگر این که سرمای شدید و ناگهانی رخ دهد.

بنا به گفته ی منابع، نواتک روسیه پیشنهاد تحویل سه محموله برای تحویل به اروپا، طی ماه های ژانویه تا مارس و مصر پیشنهاد یک محموله برای بارگیری در ماه دسامبر را ارائه نموده اند. شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) نیز، پیشنهاد تحویل ۹ محموله برای تحویل طی دو سال آینده را ارائه کرده است.

نرخ های مربوط به حمل و نقل محموله های LNG نیز در این هفته کاهش یافته اند که این امر موجب حمایت از قیمت محموله ها شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha