۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
بخش‌های خصوصی نقش مؤثری در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان برعهده دارند
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان:

بخش‌های خصوصی نقش مؤثری در توسعه مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان برعهده دارند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان گفت: حضور ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی و مجمع پارلمان‌های آسیایی بستری ارزشمند در جهت توسعه روابط پارلمانی به وجود آورده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان امروز(یکشنبه، ۲۱ آذرماه) در مراسم روز ملی قزاقستان که در تهران برگزار شده بود، در سخنانی ضمن تبریک این روز به ملت، دولت و نمایندگان پارلمان قزاقستان و همچنین سفیر و اعضای سفارت این کشور در تهران، گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان با تعامل بیشتر در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی می‌تواند ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی پارلمان‌های دو کشور را ظرفیتی ارزشمند در جهت گسترش مناسبات فیمابین دانست و تصریح کرد: همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران وقزاقستان نقشی موثر در توسعه تعاملات فیمابین ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مجامع پارلمانی بین‌المللی در توسعه روابط بین کشورها، خاطرنشان کرد: حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی، مجمع پارلمان‌های آسیایی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی بستری ارزشمند در جهت توسعه روابط پارلمانی به وجود آورده است که این مهم در گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان نیز اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بر تعامل بیشتر فیمابین در این عرصه ها تاکید کرد.

نایب رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخش‌های خصوصی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان با تعامل بیشتر و در قالب کمیسیون‌های ویژه اقتصادی دوجانبه می‌توانند در گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در پایان ضمن تبریک مجدد روز ملی قزاقستان و آرزوی سلامت و سعادت ملت و دولت این کشور، خواستار تقویت و تحکیم مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران  و قزاقستان شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha