بازار سیاه مواد اولیه شیرینی به دلیل نبود نظارت بر توزیع
رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی مطرح کرد

بازار سیاه مواد اولیه شیرینی به دلیل نبود نظارت بر توزیع

رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی، از افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه شیرینی به علت نبود نظارت بر توزیع مواد اولیه و ایجاد بازار سیاه خبر داد.

به گزارش بازار، علی بهره‌مند رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی با اشاره به اینکه قیمت شیرینی نسبت به قیمت مصوب تیرماه تغییری نکرده است افزود: مواد اولیه در کشور کم نیست، اما کارخانه‌ها بصورت مستقیم این مواد را به قنادان عرضه نمی‌کنند و ما مجبوریم از بازار سیاه و دلالان مواد اولیه را تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه روغن کره‌ای که از کارخانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتومان خریداری می‌کردیم هم اکنون باید از بازار سیاه به قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنیم گفت: هیچ نظارتی بر توزیع مواد اولیه شیرینی در بازار وجود ندارد و این سبب رونق بازار دلالان شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان شیرینی درخصوص قیمت شیرینی در واحدهای دارای مجوز درجه یک و درجه دو ادامه داد: شیرینی‌تر در واحدهای درجه یک، کیلویی ۷۸ هزار تومان و در واحدهای درجه ۲ کیلویی ۶۰ هزارتومان است. شیرینی دانمارکی در واحدهای درجه یک کیلویی ۶۵ هزارتومان و در واحدهای درجه ۲ کیلویی ۵۰ هزارتومان، شیرینی زبان و پاپیون در واحدهای درجه یک کیلویی ۶۵ و در واحدهای درجه دو کیلویی ۵۰ هزارتومان بفروش می‌رسد.

بهره‌مند افزود: کیک یزدی کیلویی ۴۹ هزار تومان در واحدهای درجه یک و کیلویی ۳۹ هزارتومان در واحدهای درجه دو بفروش می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha