۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
هر شب ۱۰۰ تن مرغ در اصفهان منجمد می‌شود|مشکل تولید نداریم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هر شب ۱۰۰ تن مرغ در اصفهان منجمد می‌شود|مشکل تولید نداریم

اصفهان – ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید مرغ در استان اصفهان به وفور انجام می‌شود به گونه‌ای که هر شب ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان منجمد می‌شود.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تولید مرغ در استان اصفهان وضعیت مناسبی دارد و مشکلی در این زمینه  نداریم.

وی با بیان اینکه طی سه هفته گشته با مازاد تولید و مازاد عرضه مواجه شدیم، افزود: تمام مرغی که مرغداران به بازار عرضه کردند قابلیت جذب در بازار را نداشت.

مازاد تولید مرغ داریم
معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هر شب حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌های اصفهان تحویل می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که حداکثر نیاز استان به گوشت مرغ در هر روز ۴۰۰ تن است و در حال حاضر مازاد تولید داریم.

وی افزود: هر شب ۱۰۰ تن گوشت مرغ اضافی در اصفهان منجمد می‌شود و برای تنظیم بازار در سردخانه‌های جهاد کشاورزی نگهداری می‌شود.

تا اردیبهشت ۱۴۰۱ دلنگرانی برای تامین مرغ نداریم
ایراندوست با بیان اینکه در زمینه جوجه‌ریزی نیز در استان اصفهان با مشکلی مواجه نیستیم، تصریح کرد: می‌توان گفت تا اردیبهشت سال آینده دلنگرانی در زمینه تامین مرغ در استان وجود ندارد.

وی در خصوص خروج مرغ از استان اصفهان نیز ابراز داشت: طی هفته گذشته هر شب به صورت میانگین ۶۰ تن گوشت مرغ برای استان چهارمحال و بختیاری ارسال کردیم که خوشبختانه در این استان نیز مشکل تامین مرغ برطرف شده است.

قیمت مرغ تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد
معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بازارگاه کمک قابل توجهی در زمینه توزیع مرغ در استان اصفهان داشته است،‌ گفت: در حال حاضر مرغ در خرده فروشی ها تا ۳۱ هزار تومان و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود افزایش قیمت مرغ را تا پایان سال جاری نداشته باشیم، تصریح کرد: مرغداران نیز مجبور به فروش مرغ هستند چرا که امکان نگهداری مرغ به صورت زنده و گوشت مرغ را برای مدت طولانی ندارند.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha