۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
طلب ده ها میلیون تومانی بازنشستگان از دولت
عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بازنشسته عنوان کرد

طلب ده ها میلیون تومانی بازنشستگان از دولت

بارها جلسات مشترک با وزارت تعاون، کار مدیران عامل سابق صندوق های بازنشستگی، رییس سازمان برنامه و بودجه ونمایندگان مجلس داشتیم و نتیجه همه آنها وعده و وعید بوده است.

به گزارش بازار، سیدولی میرزا سیدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بازنشسته کشور درباره پشتوانه قانونی حقوق بازنشستگان در کشور گفت: پیش از این نظام هماهنگ پرداخت حقوق در کشور مبنای پرداخت به بازنشستگان بود که قانونگذار به دلیل نبود رضایت در جامعه قانون جدیدی را با عنوان قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ به تصویب رساند. دراین مرحله نیز به نص صریح قوانین اجرا نشد و در نتیجه مشکلات مضاعف‌تری برای بازنشستگان ایجاد شد.

میرزاسیدی افزود: مهمترین ماده این قانون ماده ۶۴ است که بر مبنای آن سالانه افزایش حقوق بازنشستگان باید به میزان شاغلان باشد.

سیدی در پاسخ به این پرسش که چقدر به لایحه جدید و اجرای آن خوشبین هستید؟ گفت: بارها جلسات مشترک با وزارت تعاون، کار مدیران عامل سابق صندوق های بازنشستگی، رییس سازمان برنامه و بودجه ونمایندگان مجلس داشتیم و نتیجه همه آنها وعده و وعید بوده است. مسئولان در این جلسات حق را به ما می‌دهند ولی آخر حرف آنها این است که بضاعت نداریم.

او تصریح کرد: عبارت «تا ۹۰ درصد» در قانون مدیریت خدمات کشوری اشکال دارد؛ کف این میزان باید مشخص شود. کف این میزان نیز باید در حدی باشد که بتواند دستکم زندگی متعادلی را برای بازنشستگان فراهم کند.

سیدی با بیان اینکه ۱۳ سال قوانین افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شاغلان اجرا نشده بود، گفت: البته این افزایش در سال ۱۳۹۹ نیز افزایش حقوق نبود و تنها افزایش سالیانه ای بود که باید طی این ۱۳ سال صورت می‌گرفت. بر اساس قانون، این افزایش سالانه بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است. بنابراین بازنشستگان ده ها میلیون تومان از دولت طلبکار هستند.

میرزاسیدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تمامی این اقدامات اتفاقی برای حقوق بازنشستگان نمی افتد، گفت: هیچ قشری به اندازه فرهنگیان در چهل سال گذشته فداکاری نداشته است؛ هم در دوران جنگ و هم سازندگی این قشر بیشترین مراعات و همدلی با دولت را داشتند ولی به حق و حقوق خود نرسیدند. در حالی که در دیگر نهادهای دولتی شاهد حقوق های نجومی هستیم. اگر این عدم افزایش برای همه کشور رویه بود فرهنگیان هم تحمل می کردند ولی این تبعیض است و حق اعتراض برای ما وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha