۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
اجرای ۸۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان‌ها
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد

اجرای ۸۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در برخی شهرستان‌ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور پیشرفت این طرح در برخی شهرستان‌ها را تا ۸۰ درصد ذکر کرد.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امروز جلسه‌ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و روسا، معاونین درمان و مسئولان آی تی دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای بررسی مشکلات موانع و پیشرفت‌هایی که دانشگاه‌ها در حوزه استان تهران داشتند، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد. خوشبختانه کارهای خوبی با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا و تبعات ناشی از آن وجود داشت، در دانشگاه‌ها صورت گرفته و امید است که با انسجام بیشتر و راهکارهایی که در این جلسه ارائه شد، سریع‌تر به جمع بندی نهایی و نتیجه عملیاتی برسند.

وی افزود: قرارگاهی از دانشگاه‌های علوم پزشکی حوزه تهران و آی تی دانشگاه و وزارتخانه تشکیل شد که روزانه با یکدیگر جلسه خواهند داشت، جلسه جمع بندی نیز برای روز چهارشنبه خواهد بود تا روند بررسی شود. پیشنهادهایی نیز مطرح شد. با توجه به اینکه در کلانشهرها نسخه نویسی با کندی مواجه است و پیشرفت خیلی خوبی نداشته، اما سایر شهرستان‌های استان‌ها پیشرفت بالای ۸۰ درصد است و تهران، اصفهان، مشهد و کرج از شهرهایی هستند که مشکلات نسخه نویسی داشتند و بخشی از آن مشکلات پذیرفتنی است، براین اساس برای آن‌ها نسخه‌ای پیشنهاد شده و برای سایر استان‌هایی که پیشرفت خوبی داشتند تا ۹۰ درصد خواهد رسید و تصور می‌کنیم که مابقی آن را اگر اجازه‌ای از قانونگذار اخذ شود، آن ۱۰ درصد را برای پزشکان، موسسات و بیمارستان‌هایی که مشکل جدی دارند تا مدت حداکثر شش ماهه داشته باشیم تا تمام کدینگ ها، اصالت دارو و یکپارچگی سامانه‌ها انجام شود و مشکلات برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت به حداقل برسد و با این روش، نسخه نویسی بدون عارضه‌ای را در کل کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: آمادگی بیمه سلامت و وزارت بهداشت و روند کاری که تاکنون انجام داده اند، قابل قبول بوده، اما حجم کار سنگین است و موانع زیرساختی و نرم افزاری در بسیاری از سازمان‌ها و اداراتی که باید این وظیفه را انجام دهند، مانند صدا و سیما، نیروهای مسلح، وزارت نفت، وجود دارد، این سازمان‌ها باید نسخه نویسی را انجام دهند، اما تاکنون توفیقی در این زمینه نداشتند. صحبت وزارت بهداشت این است که آن موسسات دچار مشکل نشوند وگرنه سازمان بیمه سلامت از جمله دستگاه‌هایی است که زیرمجموعه وزارت بهداشت بوده و پیشرفت مناسبی را در زمینه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور داشته است. امید است با پیشنهاد منطقی که انجام می‌شود، ضمن اجرای نسخه نویسی و رعایت قانون، حداقل‌هایی نیز وضع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha