۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
۱۰ هزار تن زیتون از باغ‌های استان سمنان برداشت شد
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی سمنان،

۱۰ هزار تن زیتون از باغ‌های استان سمنان برداشت شد

سمنان- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۱۰ هزار تن زیتون از چهار هزار هکتار باغ‌های این استان برداشت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد استان سمنان، مهدی قرائیان با بیان اینکه  امسال ۱۰ هزار تن زیتون از چهار هزار هکتار باغ‌های این استان برداشت شد، بیان کرد: سطح زیر کشت زیتون استان سمنان چهار هزار و ۳۳۹ هکتار برآورد شده که حدود یک هزار هکتار از این میزان باغ‌های تازه‌احداث و غیربارور و بقیه بارور است.

وی با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان و سرخه است و تولید میوه زیتون در سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن است، افزود: کار برداشت زیتون برای مصرف کنسروی از اواسط مردادماه آغاز شد ولی عمده محصول زیتون تولید شده در استان برای روغن‌کشی از اوایل مهرماه برداشت می‌شود و در حال حاضر رو به پایان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۳۰ درصد زیتون باغ‌های استان سمنان برای مصرف کنسروی تولید و ۷۰ درصد از مجموع تولید برای تبدیل به روغن زیتون به کارگاه‌های روغن‌کشی منتقل می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر هشت کارگاه فرآوری روغن زیتون در استان و در شهرستان‌های مختلف مستقر و فعال است.

قرائیان با اشاره به اینکه عمده رقم زیتون کشت شده در استان سمنان با حمایت‌های یارانه‌ای برای تأمین نهال رقم زرد است و امسال برای توسعه کشت نهال یارانه‌دار تأمین شد، گفت: توسعه ارقام زودبازده و پربازده مانند رقم آربکین و نیز تغییر ارقام نامناسب از طریق پیوند سرشاخه‌کاری در دستور کار جهاد کشاورزی استان سمنان است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha