۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
ارتباط اقتصادی با کشورهای آسیایی در اولویت وزارت خارجه است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارتباط اقتصادی با کشورهای آسیایی در اولویت وزارت خارجه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: افزایش ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه و آسیایی در اولویت وزارت خارجه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر افزایش ۲۰۰ درصدی مراودات تجاری با کشورهای آسیایی در مدت ۱۰۰ روز اخیر، گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرموده اند اقتصاد کشور باید درون گرا و برون نگر باشد، به این معنا که توجه اصلی به اقتصادی پایدار و مقاومتی باشد و بر اساس توانمندی ها، استعدادها و قابلیت های خود کار را جلو ببریم و در عین حال با دنیا مراوده و ارتباط اقتصادی داشته باشیم به ویژه باید با کشورهای قاره کهن آسیا ارتباط خود را حفظ کنیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: اینکه به غربی ها و آمریکایی ها چشم بدوزیم درست نیست، تجربه نشان داده که روابط با غربی ها توفیقی ندارد و نباید به آینده ارتباطی با آنها امیدوار بود، البته لازم است روابط حداقلی با آنها داشته باشیم و می توان توسعه داد اما باید از ظرفیت کشورهای همسایه و آسیایی که پتانسیل های خوبی دارند مانند پیمان شانگهای که قابلیت عظیمی دارد در راستای تامین نیاز و تبادل اقتصاد استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: رویکرد وزارت خارجه و سیاست خارجی کشور مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی با اولویت کشورهای همسایه و آسیایی است. در اقتصاد باید به سمت فعال کردن ارتباط با کشورهای همسایه و آسیایی حرکت کنیم همچنین لازم می دانیم ارتباط با سازمان های بین‌المللی  نیز دنبال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بنای فعالیت های اقتصادی باید به گونه ای باشد که با اقتصاد دنیا گره نخورد البته به معنای نفی روابط اقتصادی با کشورها نیست از این رو معاون دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه تشکیل شده است که باید روابط اقتصادی را تسهیل کرده و از ظرفیت های کشور و همسایگان برای ایجاد روابط اقتصادی استفاده کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha