۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
ارزش بیت کوین در بلندمدت افزایش خواهد یافت| قیمت BTC ارتباطی با طلا ندارد
تحلیلگران مطرح کردند؛

ارزش بیت کوین در بلندمدت افزایش خواهد یافت| قیمت BTC ارتباطی با طلا ندارد

محققان برجسته موسسات پژوهشی مشهور جهان معتقدند می توان از بیت کوین به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم و حفظ ارزش پول استفاده کرد.

به گزارش بازار، پس از گزارشی که نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده با سریع‌ترین سرعت در نزدیک به چهار دهه اخیر افزایش یافته است، بیت کوین افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار مدت‌هاست که به‌عنوان محافظ تورم مطرح می‌شود. بیت کوین در معاملات روز جمعه نیویورک تا ۴.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۰۱۰۱ دلار رسید. این ارز از زمان سقوط فلش ​​آخر هفته که منجر به سقوط ۲۱ درصدی آن در روز شنبه شد، تا حدود سطح ۵۰۰۰۰ دلار جهش داشته است.

«مت مالی»، استراتژیست ارشد بازار شرکت میلر تاباک می گوید: «بیت کوین همچنان به عنوان یک محافظ تورم، به ویژه برای سرمایه گذاران جوان تر دیده می شود. از آنجایی که در حال حاضر استفاده از این ارز محدودیت های کمی دارد، برای برخی از سرمایه گذاران به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می شود.

طرفداران کریپتو مدت‌هاست استدلال می‌کنند که بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال، به دلیل اینکه یک طبقه دارایی خاص محسوب می شوند، می‌توانند به عنوان پوششی در برابر نوسانات در سایر حوزه‌های بازار مالی عمل کنند. تنها ۲۱ میلیون بیت کوین تحت پروتکل رایانه ای که صدور آن را از طریق فرآیند استخراج کنترل می کند در گردش قرار خواهد گرفت، اگرچه انتظار نمی رود که این رقم برای چندین دهه آینده به دست آید.

بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران برجسته وال استریت ایده استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان پوششی در برابر افزایش قیمت ها قبول کرده اند. به عنوان مثال، «پل تودور جونز»، مدیر کهنه کار صندوق تامینی، در گذشته گفته بود که بیت کوین را به عنوان ابزاری برای ذخیره ثروت دوست دارد. در همین حال، مایکل سیلر از شرکت مایکرو استراتژی گفت که کاهش سیاست تورمی توسط فدرال رزرو به او کمک کرد تا وجه نقد این شرکت سازنده نرم افزاری را در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

بر اساس داده های وزارت کار که روز جمعه منتشر شد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته نسبت به نوامبر ۲۰۲۰ ۶.۸ درصد افزایش یافت. کسانی که نمودارهای بیت کوین را از نزدیک تماشا می کنند، متوجه شدند که سود بیت کوین پس از انتشار داده ها شتاب گرفته است.

برخی دیگر استدلال می کنند که بیت کوین به اندازه کافی در بازار وجود نداشته است تا تصویر محافظ تورمی خود را ثابت کند. به علاوه، به گفته «کم هاروی»، استاد دانشگاه دوک، رفتار این ارز بسیار شبیه یک دارایی سوداگرانه است و مستعد سقوط های دوره ای است.

در همین حال، «نوئل آچسون» از موسسه تجاری «جنسیس» در گزارشی نوشت: «اگر بیت کوین «طلای دیجیتال» است و طلا محافظ تورم است، پس بیت کوین نیز چنین است، درست است؟ متأسفانه، هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع وجود ندارد و حتی رابطه بین تورم و طلا در طول سال‌ها ضعیف بوده است. با این حال، در درازمدت، طلا بیش از ارزهای فیات موفق به حفظ ارزش خود شده، بیت کوین می تواند در نهایت همین کار را انجام دهد».

کد خبر: ۱۲۲٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha