۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
میلگردهای باکیفیت بازار ایران را با ارزان‌ترین قیمت بخرید

میلگردهای باکیفیت بازار ایران را با ارزان‌ترین قیمت بخرید

اگر بخواهید برای خرید میلگرد به بازار بروید، چه بازاری را انتخاب می‌کنید؟ بازارهای فیزیکی و مستقیم که ممکن است به‌خاطر وجود واسطه‌های مختلف قیمت‌های واقعی را در آنها پیدا نکنید.

به گزارش بازار، اگر بخواهید برای خرید میلگرد به بازار بروید، چه بازاری را انتخاب می‌کنید؟ بازارهای فیزیکی و مستقیم که ممکن است به‌خاطر وجود واسطه‌های مختلف قیمت‌های واقعی را در آنها پیدا نکنید یا شرکت‌ها و سایت‌های فروشگاهی که به طور مستقیم و با کمتری واسطه‌های محصولات را به دستتان می‌رسانند؟ میلگرد رایج‌ترین نام برای پروفیل‌های تقویت‌کننده‌ای است که در بتن استفاده می‌شود. میلگردها را از آلیاژها و درجه‌های مختلفی از فولاد می‌سازند و به‌صورت ساده یا آجدار تولید می‌کنند. معمولاً میلگردها از جنس استنلس‌استیل هستند که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است و اغلب در ساختمان‌ها و معابر بتنی به کار برده می‌شوند. اگر دنبال خرید میلگرد خوب و باکیفیت از محصولات داخلی و بازار ایران هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند مرجعی خوب و قابل‌اعتماد برای خرید و اطلاع از قیمت‌های واقعی بازار پیدا کنید:

مزایای استفاده از میلگرد

استفاده از میلگرد در سازه‌های بتنی مزایای زیادی دارد. بتن‌ها علی‌رغم تصور محکم و شکست‌ناپذیری که از آنها وجود دارد در برابر نیروهای کششی بسیار ضعیف عمل می‌کنند و به‌راحتی دچار ترک‌خوردگی و شکستگی می‌شوند. میلگرد باعث استحکام بیشتر بتن شده و ضعف آنها در برابر بارها و نیروهای کششی را می‌پوشانند. علاوه بر این استفاده از میلگرد یک اقدام مهم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی ساحتمان و صرف هزینه‌های کمتر برای تعمیر و نگه‌داری سازه و بنا است.
کارخانه میلگرد میانه یکی از واحدهای صنعتی فعال در تولید میلگردهای فولادی است. میانه میلگردهای متنوعی با اندازه‌ها و مشخصات مختلف تولید می‌کنند و جزء یکی از باکیفیت‌ترین محصولات و کارخانه‌های تولیدکننده بازار شناخته می‌شود. قیمت میگرد ۱۴ میانه و دیگر میلگردهای این کارخانه را می‌توانید در صفحه سایت آهن ۱۲۳ ببینید.

دلایل استفاده از میلگرد

اکثر پیمانکاران و مهندسینی که از بتن در سازه‌های مختلف خود استفاده می‌کنند می‌دانند که بتن به‌مرورزمان و وقتی بارهای مختلف به آن وارد می‌شود، ترک می‌خورد. همچنین می‌دانند که میلگرد فولادی ضدزنگ استحکام بیشتری برای بتن به وجود می‌آورد. این میلگردها با جذب و توزیع بار کششی که در اثر انبساط و انقباض بتن در اثر تغییرات آب‌وهوایی ایجاد می‌شود از سازه‌های بتنی حمایت می‌کنند و آنها را در برابر شکست و فروپاشی حفظ می‌کنند.

موقعیت‌های استفاده از میلگرد در بتن

میلگرد را در همه سازه‌های بتنی که ارتفاع زیادی دارند و بارهای کششی به آنها وارد می‌شود می‌توان استفاده کرد. برای مثال:

  • ساختمان‌های بلند
  • رمپ پارکینگ
  • اسکله‌های بتنی
  • پل‌ها
  • جاده‌ها و مسیرهای پیاده‌روی

انواع میلگرد

میلگردها بر اساس شکل ظاهری و مشخصات مکانیکی که دارند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. میلگردهایی که بر اساس ظاهر دسته‌بندی می‌شوند میلگردهای ساده، میلگردهای آجدار و کلاف است. در ادامه از هر سه این دسته‌بندی‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد:

میلگرد ساده

میلگرد ساده، نرم، صاف و داکتیل انواع اسم‌های مختلفی است که برای این نوع میلگرد استفاده می‌شود. علاوه بر این، میلگرد ساده را با نشان استاندارد روسی ۱A هم می‌شناسند. مشخصات ظاهری این میلگرد صاف و صیقلی بودن بدنه آن است. هیچ آجی روی بدنه میلگرد وجود ندارد. میلگردهای ساده را در دورپیچ سازه‌های بتن‌آرمه، ساختمان‌های بتنی یا میلگرد حرارتی استفاده می‌کنند. ترکیب شیمیایی که برای این میلگرد استفاده می‌شود نسبت به میلگردهای آجدار ساده‌تر است. علامت مشخصه میلگرد ساده را با S۲۴۰ می‌شناسند. ۲۴۰ میزان مقاومت مشخصه فولاد میلگرد ساده است. میلگردهای ساده به‌خاطر مقاومت پایینی که دارند نمی‌توانند در سازه‌های صنعتی و ساختمان‌ها استفاده شوند.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار همان میلگردهایی هستند که برجستگی‌های کوچکی روی بدنه میلگرد دیده می‌شود. این برجستگی‌ها وظیفه ایجاد پیوند محکم‌تر و قوی‌تر بین میلگرد فولادی و بتن را دارد. باعث می‌شود همبستگی بیشتری ایجاد شود و درنهایت این همبستگی روی کنترل بتن و بیشتر کردن مقاومت آن تأثیر دارد. میلگردهای آجدار مارپیچ یا ۲A برای ساخت خاموت و خاموت‌زنی در ساختمان به کار برده می‌شود. مقاومت کششی این میلگردها کم است و نمی‌توانند در بخش‌های دیگر بناهای بتنی استفاده شود. جوشکاری روی این میلگردها ممنوع است.

علاوه بر میلگردهای آجدار مارپیچی، میلگردهای آجدار جناقی (میلگرد ۳A) و میلگرد آجدار مرکب (میلگرد ۴A) هم در دسته‌بندی میلگردهای آجدار قرار دارد. این میلگردها هم مثل نوع ۲A امکان جوشکاری روی آنها وجود ندارد اما می‌توانند در بخش‌های دیگری از ساختمان‌های بتنی استفاده شوند.

قیمت میلگردها باتوجه‌به نوع، اندازه، وزن و کارخانه تولیدکننده متفاوت است. قیمت میلگرد ۱۶ میانه یکی از پیشنهادهای خوبی است که به مهندسین و پیمانکاران مختلف می‌شود. این میلگرد علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارد، از قیمت خوب و مناسبی هم بهره می‌برد که خرید آن را اقتصادی و به‌صرفه می‌کند.

میلگرد کلاف

میلگرد کلاف همان‌طور که از نامش مشخص است، کلاف‌های درهم پیچیده‌ای است که در سازه‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد گسترده‌ای دارند. این کلاف‌ها هم در دو نوع میلگرد کلاف ساده و کلاف آجدار تولید و عرضه می‌شوند.

قیمت میلگرد 16 میانه - آهن 123

جمع‌بندی

میلگردهای ۲A و A۳ از پرکاربردترین و رایج‌ترین میلگردهای آجدار در بازار ایران و صنعت است. همان‌طور که از تفاوت‌های ظاهری آنها گفتیم، پیداکردن کارخانه و واحد تولیدی فعال و باکیفیت هم یک از نکات مهم خرید این میلگردها است. اگر به هدف خرید میلگرد آجدار و ساده به بازار مراجعه می‌کنید، شرکت ماهان حدید ساعی با نام تجاری آهن ۱۲۳ می‌تواند مرجعی مطمئن و باکیفیت برای خرید مصالح و محصولات موردنظرتان باشد. هر خریدی که از سایت داشته باشید، مطابق با همان مشخصات و قطعاتی که در سایت دیده‌اید، مستقیم از خود کارخانه تولیدکننده به دست شما می‌رسد. ارسال همه مرسولات برای آدرس‌های تهران و اطراف یک‌روزه و برای خارج از تهران هم در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

همین حالا با مراجعه به سایت فروشگاه از قیمت روز میلگرد در آهن ۱۲۳ مطلع شوید و با انتخاب محصول از برند و کارخانه موردنظر خود، خریدتان را تأیید و نهایی کنید. ما در آهن یک دو سه در تلاشیم تا ارزان‌ترین نرخ قیمت میلگرد را با مناسب‌ترین کیفیت و قابلیت در اختیار شما بگذاریم.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha