تفاوت قیمت تراکتور در بازار و کارخانه به ۸۰ درصد رسید| انباشت در انبارها!
دبیر انجمن ماشین‌آلات کشاورزی در گفتگو با بازار:

تفاوت قیمت تراکتور در بازار و کارخانه به ۸۰ درصد رسید| انباشت در انبارها!

عباس زاده، دبیر انجمن صنفی ماشین‌آلات کشاورزی با بیان اینکه تفاوت قیمت تراکتور در بازار و کارخانه به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر با انباشت تراکتور در انبارها و بنگاه ها مواجه هستیم.

بازار؛ گروه کشاورزی:  در حالی که افزایش ۳۵ درصدی قیمت تراکتور این روزها حواشی بسیاری با خود به همراه دارد، بسیاری معتقدند تقاضای کاذبی که توسط بخش دولتی و مرکز توسعه مکانیزاسیون ماشین آلات بخش کشاورزی در بازار ایجاد شده است، عامل اصلی این گرانی ها است.

با این وجود تفاوت قیمت دولتی و آزاد تراکتور نیز به این گرانی ها دامن زده است. به طوری که «علی عباس زاده» دبیر انجمن صنفی ماشین‌ آلات کشاورزی در خصوص این تفاوت قیمت به خبرنگار «بازار» گفت: با توجه به مدل تراکتور حداقل ۶۰ تا۷۰ درصد تفاوت قیمت دارد؛ به این معنا که قیمت تراکتوری که به صورت سهمیه ای و توسط دولت به متقاضی عرضه می شود ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزانتر از قیمت تراکتوری است که فرد از بازار آزاد خریداری می کند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سال جاری بانک کشاورزی ۳ هزار تا ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی تسهیلات داده است که بخش عمده ای از این تسهیلات در حوزه تراکتور تزریق شد. اما آنچه مهم است این است که در بازار اتفاق خاصی نیفتاده و باز هم مردم دنبال تراکتور هستند و لذا طبیعی است که این افزایش قیمت ها رقم می خورد.

تفاوت ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت تراکتور در بازار و کارخانه| انباشت تراکتور در انبارها و بنگاه ها!
وی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت تراکتور در بازار با درب کارخانه ۷۰ تا ۸۰  درصد است، افزود: مساله حائز اهمیتی که وجود دارد این است که الان با انباشت زیاد تراکتور ها روبه رو هستیم که در انبارها و بنگاه ها وجود دارد.

عباس زاده ادامه داد: با وجود این انباشت تراکتور هر چقدر تراکتور در بازار عرضه شود باز هم درخواست برای این محصول وجود دارد.

گفتنی است از ابتدای سال جاری قیمت تراکتور تا به امروز در دو مرحله افزایش یافته است و کارشناسان معتقدند به نوعی نیاز کاذب ایجاد شده است وگرنه وجود این تعداد تراکتور در صنعت کشاورزی پیش از این سابقه نداشته است.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha