۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
رشد ۷۴۰ درصدی بدون یک ریال جذب سرمایه!

رشد ۷۴۰ درصدی بدون یک ریال جذب سرمایه!

وقتی جذب سرمایه اولین و آخرین راه برای رشد استارتاپ نیست! با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

به گزارش بازار، برخی از استارتاپ‌ها به معنای واقعی کلمه ثابت می‌کنند که جذب سرمایه، اولین و آخرین راه برای رشد یک استارتاپ نیست. رُکلا یکی از همین استارتاپ‌ها است که تا این لحظه، حتی یک ریال هم جذب سرمایه نداشته و نشان داده است که هنوز هم استراتژی خوب برنده اول و آخر هر کسب و کار است حتی اگر از صفر شروع کنید.

قرارداد، بخش جدانشدنی زندگی همه ما است. این نیاز غیر قابل انکار، نیازمند توجه جدی در سطح کشور بود چرا که صَرف هزینه‌های زیاد به منظور تنظیم قرارداد، همواره یکی از اصلی‌ترین دلایل خودداری عموم مردم از دریافت این خدمات حقوقی بوده است. موضوعی که در نهایت، سبب انباشت پرونده‌های متعدد در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف است.

استارتاپ حقوقی رکلا ضمن درک اهمیت این موضوع، قدم‌های مثبتی در جهت اقبال مجدد مردم به خدمات حقوقی دارای صرفه اقتصادی برداشته است. این استارتاپ حقوقی که کار خود را از سال ۱۳۹۷ و به صورت جدی‌تر از تیرماه ۱۳۹۸ آغاز کرده تا به امروز نقش بسیار قابل توجهی در معاملات و تعاملات کاری مردم بازی کرده است. خدماتی که توسط رکلا ارائه می‌شود محدود به ارائه نمونه قرارداد کامل، تنظیم قرارداد اختصاصی و ارائه مشاوره تلفنی حقوقی است. در این مقاله قصد داریم به گوشه‌ای از آمار موجود از این استارتاپ که توسط بنیان گذاران آن ارائه شده است اشاره کنیم.

رشد ۳۱۵ درصدی بازدیدکنندگان

تیم حقوقی رکلا، عمده تمرکز خود را بر مقوله بازاریابی محتوایی قرار داده است و با استراتژی‌هایی که از همان ابتدا، هم در بخش فنی و هم در بخش تولید محتوا و هم توسعه محصول در پیش گرفت در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت نرخ رشد ۳۱۵ درصدی بازدید کنندگان در مقایسه با ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ شده است که در نوع خود و با توجه به آنکه این استارتاپ از صفر و بدون جذب یک ریال سرمایه و عملا به صورت بوت استرپ آغاز به کار کرده است و تا این لحظه نیز علاقه‌ای به جذب سرمایه از خود نشان نداده است بسیار درخشان به نظر می‌رسد.

۷۴۰ درصد رشد درآمد در مقایسه دو بازه زمانی

آمار جذاب دیگری که از سوی بنیان گذاران این استارتاپ ارائه شده است و نمی‌توان به سادگی از آن صرف نظر کرد، رشد ۷۴۰ درصدی درآمد این استارتاپ در نیم سال اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ است. به عبارت دیگر، رکلا در رشد درآمدی نیز چشمگیر ظاهر شده و موفق به ارتقای قابل توجه است.

۵۱۱ درصد رشد تعداد سفارشات قراردادی مشتریان

رکلا در آمار دیگر نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این استارتاپ حقوقی موفق شده است که فقط در عرض ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۳۹۹ به رشد ۵۱۱ درصدی در ثبت سفارشات از سوی مشتریان دست پیدا کند. علی رغم تمرکز تصمیم گیران این استارتاپ بر مقوله بازاریابی محتوایی، این آمار بسیار جذاب است. این استارتاپ تا این لحظه، موفق به ارائه خدمات به بیش از پانزده هزار مشتری گردیده و عملا به همین میزان، در معاملات و تعاملات کاری مردم موثر بوده است.

آینده این استارتاپ!

به نظر می‌رسد که رکلا قصد توسعه خود را در سایر جبهه‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد تمرکز خود را فقط و فقط بر روی مقوله قراردادها قرار دهد چرا که در خصوص ماموریت‌های این استارتاپ که در بخش «درباره ما» وب سایت https://rokla.ir منتشر شده ماموریت این استارتاپ حقوقی، ارائه خدمات حقوقی با صرفه در حوزه قراردادها و هدف آن‌ها، پایان دادن به معاملات و توافقات شفاهی معرفی شده است و آن‌ها تاکید کرده‌اند که محوریت ما، داخل در خدمات حوزه قراردادها خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نیازی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      رکلا واقعا مجموعه حقوقی خوبیه. من چند ساله باهاشون آشنا هستم و قراردادهامو ازشون میگیرم. به نسبت خدماتی که ارائه می‌دن، خیلی مبلغ به صرفه ای هم میگیرن