۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان فاقد فیبر نوری هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان فاقد فیبر نوری هستند

زاهدان - سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: بازار آی،سی، تی، نقش موثری در اقتصاد هر منطقه ایفا می کند به همین دلیل راه اندازی فیبر نوری در بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ضروری است.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به گستردگی بازار آی، سی، تی و نقش موثر آن در اقتصاد کشور، راه اندازی زیرساخت های حوزه مخابراتی لازم و ضروری است.

وی با بیان این مطلب که، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار قوی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سیستان تاثیرگذار است،گفت: در حال حاضر بسیاری از بنگاه های اقتصادی و حتی  ادارات، بانک‌ها، کارخانجات و هتل‌ها نیز به فیبر نوری متصل هستند و از مزایای آن بهره برداری می کنند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از همین رو می طلبد، تدبیر لازم جهت راه اندازی فیبر نوری در بازارچه های مرزی، منطقه آزادسیستان و شهر جدید رامشار اندیشیده تا بسترها برای تحقق چشم انداز توسعه سیستان فراهم شود.

وی با تاکید بر موقعیت جغرافیایی سیستان و لزوم امنیت پایدار شبکه مخابراتی، تصریح کرد: لازم است، تا مسیری جایگزین برای ارتباط کل حوزه سیستان تعریف شود، زیرا در صورت قطعی  فیبر نوری بین سه راهی دشتک تا شهر زابل ارتباط هر ۵ شهرستان حوزه سیستان قطع خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha