۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

محمد نژاد، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو گفت: در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است تا چهار سال آینده ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌ویژه خورشیدی و بادی احداث شود.

به گزارش بازار، جعفر محمد نژاد سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرودر تشریح وضعیت موجود وزارت نیرو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: از چهار سال گذشته در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی آغاز شده است. در این راستا ظرفیت ۹۰۵ مگاواتی از انرژی‌های تجدیدپذیر داریم که در اغلب استان‌های کشور تنوع زیادی در این زمینه وجود دارد که شامل انرژی‌های بادی، خورشیدی و در بعضی از شهرها تولید انرژی از زباله می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها انرژی‌های خورشیدی در پشت‌بام منازل مورداستفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: آنچه در حال حاضر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد به هیچ کافی نیست زیرا ظرفیت‌های زیادی در ایران وجود دارد و در کنار منابع سرشار از انرژی فسیلی امکان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز فراهم است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو از برنامه‌های چهارساله وزارت نیرو برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت و بیان کرد: اهداف مدنظر وزارت نیرو ملزومات مهمی نیاز دارد که در صورت تحقق آنها می‌توانیم با راه‌اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر جدید، بسیاری از مشکلات حوزه تأمین برق و زیست‌محیطی و همچنین چالش‌های آبی را جبران کنیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است تا چهار سال آینده ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌ویژه خورشیدی و بادی احداث شود. در کشور ۳۰۰ روز آفتابی با تابش بسیار خوب در کشور داریم درحالی‌که در آلمان میزان تابش نصف ایران است اما این کشور حدود ۵۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب‌کرده است.

محمد نژاد با بیان اینکه نیروهای تجدیدپذیر در دنیا معمولاً در سبد تأمین انرژی کشورها قرار می‌گیرند و مکمل تأمین انرژی اصلی هستند، عنوان کرد: متأسفانه در ایران عادت کرده‌ایم برای تولید برق حتماً باید نفت و گاز بسوزانیم و نیروگاه‌ها نیز باید مدام روشن باشد. برای دو ماه از سال که پیک مصرف در کشور است ۸۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های فسیلی ایجاد کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha