۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
راهبرد مجلس یازدهم تقویت گفتمان پارلمانی در راستای رفع موانع تجاری با همسایگان است
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه:

راهبرد مجلس یازدهم تقویت گفتمان پارلمانی در راستای رفع موانع تجاری با همسایگان است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: ایران فرصت عظیمی از مزایای مطلق است که با افزایش تردد میان همسایگان می‌توان به توسعه روابط تجاری رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیداری که روز گذشته(۱۸ آذرماه) با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی شاغل در ترکیه در جریان سفر خود در معیت قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استانبول جهت حضور در اتحادیه بین المجالس اسلامی داشت، استانبول را شهری با قدمت در روابط با ایران دانست و گفت: روابط میان دو کشور به لحاظ زمان، قابل تعریف نبوده و به توان ایرانیان به ایجاد روابط با ترکیه و جهان باز می گردد که امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و جزء استراتژی های برتر است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بر اساس دستور رئیس مجلس، اساس و پایه فعالیت های گروه های دوستی پارلمانی را در حوزه کشورهای همجوار گذاشته ایم، یادآور شد: ایران فرصت عظیمی از مزایای مطلق است که امیدواریم در قالب این گروه ها، تردد میان کشورها افزایش یابد تا با شناسایی ظرفیت‌ها روابط را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: اعلام آمادگی می کنیم برای رفع موانع و انسدادهای احتمالی در حوزه روابط تجاری، تحلیل هایی را داشته باشیم تا با هماهنگی با سفارتخانه ها این مشکلات را در گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح و برای آن راهبرد و راهکارهای لازم تعریف شود.

نجف زاده ادامه داد: بر دیپلماسی پارلمانی در مجلس یازدهم برای ایجاد پایداری امنیت در منطقه و توسعه روابط با کشورها تأکید شده تا پیوند عمیق تری با کشورها داشته باشیم که در این راستا گفتمان پارلمانی بسیار موثر بوده و در این قالب قابل حل است.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha