۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
ساخت ۷ نیروگاه متوسط تا ۲ سال آینده
معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد

ساخت ۷ نیروگاه متوسط تا ۲ سال آینده

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی از برنامه ریزی برای ساخت هفت واحد نیروگاهی مقیاس متوسط در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا عظیمی، معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، با اشاره به برنامه ریزی برای احداث هفت ساختار نیروگاهی تولید برق مقیاس متوسط در کشور اظهار داشت: مجموعه صنعت برق کشور، در سال های اخیر، در کنار احداث نیروگاه های بزرگ، ساخت نیروگاه های مقیاس متوسط را نیز در دستور کار قرار داد و اولین نمونه آن در سال ۹۷ در زاهدان به بهره برداری رسید.

عظیمی درباره ویژگی های این نوع نیروگاه ها گفت: نیروگاه‌های برق مقیاس متوسط در مدت حدود ۶ ماه به بهره برداری می‌رسد و علاوه بر این، در مناطق دور افتاده و نقاطی که افت ولتاژ دارد، کمک فراوانی به شبکه توزیع برق خواهد کرد.
 
وی افزود: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا ۷ واحد نیروگاهی مقیاس متوسط در سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، یزد و لرستان احداث شود که تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسند.

عظیمی با اشاره به برنامه ریزی جهت افزایش ۱۵ هزار مگاواتی تولید برق حرارتی در ۴ سال آینده، اظهار داشت:  در سال‌های گذشته، سالیانه ۲۵۰۰ مگاوات برق وارد مدار شده و این درحالی است که طبق برنامه توسعه، می بایست این رقم ۵ هزار مگاوات باشد اما به دلیل کمبود منابع مالی مقدور نشد.
 
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: احداث هفت واحد نیروگاهی مقیاس متوسط در مجموع ۲۹۴ مگاوات به تولید برق کشور اضافه می کنند.

عظیمی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه واحد از این نیروگاه ها تا خردادماه ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری خواهد رسید و چهار واحد دیگر آن نیز تا نیمه سال ۱۴۰۲ به شبکه برق کشور متصل می‌شود.
 
معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش فعالیت بخش خصوصی در عرصه تولید برق گفت: انواع قراردادها برای همکاری با بخش خصوصی را در نظر داریم.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha