۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
پتانسیل ۳۰۰ میلیارد دلاری ایرلند در صورت دیجیتال سازی اقتصاد!
تحقیقات مایکروسافت نشان داد؛

پتانسیل ۳۰۰ میلیارد دلاری ایرلند در صورت دیجیتال سازی اقتصاد!

تحقیقات جدید نجام شده از سوی مایکروسافت ایرلند نشان دهنده پتانسیل ۳۰۰ میلیلارد دلاری این کشور در زمینه توسعه کسب و کارهای دیجیتال است.

به گزارش بازار، بنا به گفته کارشناسان اقتصادی مایکروسافت ایرلند، دیجیتالی شدن اقتصاد این کشور به طور بالقوه می تواند حدود ۳۰۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ ارزش افزوده ایجاد کند که ۶۵ درصد از رشد اقتصادی ایرلند را تشکیل می دهد.

این پژوهش که با حضور و نظرسنجی از ۳۶۰ تصمیم گیرنده تجاری و رهبر فناوری انجام شد، نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از کسب‌وکارها مجبور شده‌اند به دلیل همه‌گیری کرونا، سریع‌تر و زودتر، از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند.

با این حال، فقط کمتر از ۳۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، گفتند که از فناوری های دیجیتال برای جذب مشتریان از طریق تجربیات مرتبط یا توانمندسازی کارکنان استفاده می‌کنند.

در همین حال، تقریباً صاحبان نیمی از کسب‌وکارها فکر می‌کنند وقتی صحبت از داشتن خدمات و فناوری‌های دیجیتال مناسب برای مقابله با واقعیت‌های کاری جدید به میان می‌آید، هنوز از این روند عقب هستند.

اما تقریباً ۸۰٪ گفتند که معتقدند سرمایه گذاری هایشان در عرصه دیجیتال سازی کسب و کار،  تا به امروز تأثیر مثبت پایداری بر تجارت آنها داشته است.

اکثر پاسخ دهندگان همچنین گفتند که دیجیتالی شدن اقتصاد، به آنها امکان جذب و حفظ استعدادها را می دهد.

کایران مک کوری، مدیر فناوری ملی مایکروسافت ایرلند، گفت: «همانطور که گزارش به وضوح نشان می‌دهد، ۱۸ ماه گذشته پتانسیل اقتصاد دیجیتال ایرلند و اهمیت توسعه آن را برای سال‌های آینده را برجسته کرده است.

با این حال، به گفته وی، این گزارش همچنین نشان می‌دهد با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها به تازگی سطح تحول دیجیتال و نحوه استفاده از داده‌ها و ابزارها، ارتباط با مشتریان یا تعامل با کارمندان را ارتقا داده اند، هنوز اقدامات زیادی برای دستیابی به این پتانسیل باید انجام شود.

صاحبان اکثر کسب‌وکارها معتقدند که سیستم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر رایانش ابری زمانی که صحبت از نگاه آنها به فناوری در آینده می‌شود، در صدر فهرست قرار دارند.

علیرغم نگرانی‌هایی در رابطه با پذیرش فاکتورهای مربوط به رایانش ابری مانند امنیت، هزینه و اعتماد، تقریباً صاحبان ۷۰ درصد از کسب‌وکارها گفته‌اند که باید برخی یا همه عملیات خود را به حافظه های ابری منتقل کنند تا بتوانند برای «نظم تجاری جدید» آماده شوند.

از بین کسانی که قبلاً نیز از رایانش ابری استفاده می کردند، ۳۶٪ گفتند که نمی توانند به روش قبلی خود بازگردند.

همچنین، تقریباً ۷۰ درصد از صاحبان مشاغل اظهار داشتند که در آینده سعی خواهند کرد تا کسب و کار خود را به صورت ترکیبی از مدل سنتی و دیجیتال پیش ببرند.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha